خبرگزاری کار ایران

عدالت و تحول آموزش از اهداف اصلی مدرسه تلویزیونی ایران

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۱۴۰

صبح امروز نشست مدرسه تلویزیونی ایران با حضور علی عبدالعالی (مدیر شبکه آموزش) در ساختمان اداری صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی عبدالعالی مدیر شبکه آموزش در ابتدای این نشست اظهار داشت: صد در صد مطمئنم امسال اتفاقی رخ می‌دهد که آن نقطه تحول  در بحث آموزش را شاهد خواهیم بود و قدم‌های جدی در این راستا برمیداریم. طرح تحولی مدرسه تلویزیونی ایران ناظر به دو اتفاق است. اتفاق اول به عدالت آموزشی مربوط می‌شود؛ اگر تعارف را کنار بگذاریم در کشور ما عدالت آموزشی به شدت مغفول است و مرور سخنان مقام معظم رهبری هم نشان از گلایه ایشان از کوتاهی صورت ‌‌گرفته در این زمینه دارد. 

وی افزود: ایشان معتقدند نظام آموزشی ما باید ساختارش به سمتی برود که یک دانش‌آموز در شمال شهر تهران با یک دانش‌آموز منطقه محروم با هم برابر باشند. امروز آیا قبولی کنکور ما بین همه بچه‌های ایران با هم یکسان است؟ طرح تحولی مدرسه تلویزیونی ایران حرکت اولش به سمت عدالت آموزشی است. به این معنا که هر کسی در خانه تلویزیون دارد به بهترین محتوای آموزشی دسترسی رایگان داشته باشد. اعدادی بین ۴ تا ۵ میلیون نفر مطرح است که در دو سال کرونا به آموزش خوب دسترسی نداشتند در حالیکه ما بیش از ۶۰ میلیون تلویزیون داریم و هر نقطه‌ای در ایران تلویزیون جواب می‌دهد و حالا اگر تلویزیون بتواند محتوایی شیرین و جذاب برای آموزش توید کند حتما ما به سمت عدالت در آموزش قدم برداشته‌ایم.

مدیر شبکه آموزش گفت: در مدرسه تلویزیون ایران دو‌ هدف عدالت آموزشی و تحول آموزشی دنبال می‌شود. امروز آموزش باید آمیخته به سرگرمی باشد و برای همین گفتیم که آموزش اینجا خوشمزه‌ است. مدرسه تلویزیونی ایران از شمال شهر تهران به مرزهای کشور و مناطق محروم می‌رود که طبیعتا در آنجا به آموزش رایگان مفید دسترسی ندارند و این اتفاق کمی نیست.

وی افزود: در روزگاری که کشور با پدیده مدرسه نرفتن بچه‌ها به دلیل کرونا مواجه بود یک روز چهارشنبه‌ای به ما گفتند که باید در بحث آموزش کمک کنیم. در واقع ما باید یک بیمارستان سرپایی سریع تأسیس می‌کردیم و باید خودمان را جای دختران و پسران این سرزمین می‌گذاشتیم که حالا فرصت آموزش نداشتند. باید برای این اتفاق مهم فکری می‌کردیم چرا که اگر امروز دانش‌آموزی برای آموزش و تحصیل پای تلویزیون بنشیند افسرده است. ما نباید به بچه‌ها بگوییم که پای تلویزیون بنشین و درس یاد بگیر، این سم است و به همین دلیل آموزش در مدرسه تلویزیونی ایران یک کلاس درس نیست و گاهی یک بازی است و گاهی به نوعی سرگرمی.

عبدالعالی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا درباره همکاری دیگر شبکه‌ها با شبکه آموزش گفت: برای پرداخن به همه دروس ما ساعات محدودی داریم و به محض پر شدن کنداکتور شبکه به سراغ کانال‌ها و شبکه‌های دیگر هم می‌رویم.

مدیر شبکه آموزش در ادامه اظهار داشت: طرح مدرسه تلویزیونی که در آن دو سال یک طرح بیمارستان سرپایی برای مقابله با ویروس کرونا بود که امروز با پشت سر گذاشتن این دوران و با باز شدن مدارس، مدرسه تلویزیونی ایران نقش یک بیمارستان دارد که حال به یک رستوران تبدیل شده است.

وی افزود: دختران و پسران ما نمی‌توانند نیم ساعت پای تلویزیون بنشینند و برنامه آموزشی ببینند و به همین دلیل ما سعی کردیم در قالب برنامه‌های سرگرم‌کننده بحث آموزش را پیش ببریم. از طرفی کنداکتور شبکه نظم گرفته و همه کلاس‌ها در ساعت‌های مشخصی روی آنتن می‌روند و دیگر بی‌نظمی شاهد نخواهیم بود.

عبدالعالی در پایان تأکید کرد: آموزش و پرورش هیچ کمکی به این پروژه نکرده است چرا که این پروژه متعلق به خود آموزش و پرورش است و مدرسه تلویزیونی ایران فقط نقش خدمتگزاری معلمان را دارد. ما حتی هر روز رأس یک ساعتی جلسه اولیا و مربیان داریم و به این نکات نیز توجه داشتیم. طرح مدرسه تلویزیونی ایران یک طرح ملی است و هر کس که بتواند کمکی به بهتر شدن حال مدرسه ایران بکند دستش را می‌بوسم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز