خبرگزاری کار ایران

کتاب «تمیان» با روایتی از دو راوی با فرم گزارشی

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۶۵۳

در کتاب «تمیان» فرم داستان به صورت گزارشی نگارش شده به این صورت که داستان در خلال گزارش و نامه‌نگاری روایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «تمیان» نوشته هایده رحیمی به همت انتشارات هیلا با قیمت ۵۵ هزار تومان روانه بازار شده است. 

تمیان یک واژه کردی است، به‌معنای اندوه عمیقی که مثل مه بالای سر می‌ایستد. آدمی که دچار تمیان شده چند قدم جلوتر از خودش را نمی‌بیند چون در اندوه غرق شده است. 

در این کتاب با داستان دو پسر جوان سی‌ساله همراه می‌شوید که از شهری دور در کردستان برای کار به تهران می‌آیند. آن‌ها در شهر کوچک خود به جایی نرسیدند و دست به هر کاری می‌زنند جوابی نمی‌گیرند. خانواده‌های این دو از نظر اقتصادی بسیار فقیر هستند. آن‌ها می‌خواهند دست به کاری بزنند تا تغییری در زندگی‌شان ایجاد شود. شغلی به این دو پسر پیشنهاد می‌شود که عجیب است. باید در تراس برجی مستقر شوند و ویلای روبه‌روی آن برج را زیرنظر داشته باشند تا برای شخص ناشناسی که نمی‌دانند چه کسی هست گزارش آن ویلا را بنویسند. در ازای گزارش پول زیادی هم می‌گیرند. منتها داستان که جلو می‌رود بین این دو رفیق مشکلاتی پیش می‌آید. 

فرم داستان به صورت گزارشی نگارش شده به این صورت که داستان در خلال گزارش و نامه‌نگاری روایت می‌شود. در حقیقت کتاب دو راوی (اشکان) و (سوران) دارد که هر کدام شخصیت‌های متفاوتی دارند و از زاویه دید خود گزارش می‌نویسند درحالی که سوژه واحد است. 

در بخشی از کتاب آمده است: شادی مثل ماهی لیزی است که تا از آب می‌گیرمش دوباره سر می‌خورد و می‌رود داخل آب، درون من مثل دریای عمیق سیاهی است که هیچ ماهی رنگارنگی در آن دوام نمی‌آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز