خبرگزاری کار ایران

دبیران سه بخش سوگواره هنر عاشورایی معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۱۳۵

دبیران هنری بخش‌های «پی‌نما» (کمیک استریپ)، «پرچم و کتیبه» و «پوستر و تایپوگرافی» چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی معرفی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، سعید رزاقی خمسی به عنوان دبیر هنری بخش پی نما (کمیک استریپ) چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی معرفی شد. این سوگواره به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی در ۲ بخش ملی و بین‌المللی برگزار خواهد شد. 

سعید رزاقی خمسی دانش آموخته کارشناسی ارشد تصویرگری که فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۶۵ با تصویرگری در مجلات در مجلات رشد: نوآموز-دانش آموز- نوجوان-معلم-جوان …شروع کرد و با همکاری در نشریات مختلف از جمله نشریات همشهری-نشریات کیهان نشریات جهاد کشاورزی- نشریات سروش نشریات بسیج دانش آموزی و همچنین همکاری با نشریات مختلفی چون: زمزم انگلیسی زمزم عربی صدف باران جدید و… کار خود را ادامه داد. 

رزاقی همچنین در سابقه ۳۰ساله خود تصویرگری کتاب‌های درسی مقطع ابتدایی و تألیف و تصویرگری ۱۴ عنوان کتاب داستانی در زمینه پی نما، مدیریت ورکشاپ‌ها و نشست‌های تخصصی و کسب جوایز متعدد از نمایشگاه‌های تصویرگری و کاریکاتور را در کارنامه خود دارد. 

سوگواره هنری عاشورایی برای نخستین بار بخش پی نما (کمیک استریپ) را به عنوان یکی از بخش‌های اصلی به سایر بخش‌ها اضافه کرده است. 

موضوعات سوگواره در این دوره پیرامون اربعین حسینی و با نگاهی هنرمندانه به وقایع تاریخی، اجتماعی و بازتاب توجه امروزی شیعیان و مسلمانان طراحی شده است. همچنین فراخوان سوگواره در موضوع اختصاصی بخش پی نما (کمیک استریپ) شامل: 

تولید کمیک استریپ براساس یک داستان کوتاه یا خاطره با موضوع اربعین و طراحی شخصیت دو نوجوان برای تولید آثار پی نما است که علاقمندان را برای تولیدات بعدی بر اساس شخصیت‌های برگزیده ترغیب می‌کند. 

معرفی دبیر هنری «کتیبه و پرچم» 

همچنین علی حیاتی به عنوان دبیر هنری بخش پرچم و کتیبه چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی معرفی شد. 

علی حیاتی دانش آموخته کارشناسی ارتباط تصویری (گرافیک) از دانشگاه هنر تهران است. حیاتی مدیر کارگاه طراحی «سه در چهار» و همچنین مدیر هنری مجموعه «موکب آرت» است. 

دبیری جشنواره‌های متعدد ملی و بین‌المللی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سطوح بین‌المللی و ملی بخشی از فعالیت‌های او در سال‌های اخیر بوده است. 

موضوعات سوگواره در این دوره پیرامون اربعین حسینی و با نگاهی هنرمندانه به وقایع تاریخی و اجتماعی و بازتاب توجه امروزی شیعیان و مسلمانان جهان طراحی شده است. 

همچنین فراخوان سوگواره در بخش موضوعات اختصاصی بخش پرچم و کتیبه، اربعین، موکب ها، زائرها و پرچم‌ها است. 

معرفی دبیر هنری پوستر و تایپوگرافی

سید مهدی حسینی نیز به عنوان دبیر هنری بخش پوستر و تایپوگرافی چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی معرفی شد. 

سید مهدی حسینی در سن ۲۲ سالگی به عضویت انجمن خوشنویسان ایران در آمده و در سال ۱۳۸۰ عضو انجمن هنرهای تجسمی گردید. زمینه‌های فعالیت او در گرافیک متعدد است اما به سبب آشنایی و مهارتی که در خوشنویسی داشته است، تایپوگرافی‌هایش رنگ و بوی دیگری دارند. حسینی سابقه داوری در بسیاری از مسابقات و فراخوان‌های گرافیکی را دارد و دبیری بخش‌های پوستر و تایپوگرافی جشنواره‌های متعدد ملی و بین‌المللی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سطوح بین‌المللی و ملی بخشی از فعالیت‌های او در سال‌های اخیر است. 

موضوعات سوگواره در این دوره پیرامون اربعین حسینی و با نگاهی هنرمندانه به وقایع تاریخی و اجتماعی و بازتاب توجه امروزی شیعیان و مسلمانان جهان طراحی شده است. 

 فراخوان سوگواره در بخش موضوعات اختصاصی بخش پوستر و تایپوگرافی شامل: 

۱. اربعین حسینی: پیوند شیعیان و زمینه ظهور منجی

۲. اربعین حسینی: پیوستگی نسل‌ها، خانواده حسینی

۳. اربعین حسینی: تبلور محبت و ایثار و مُدارا

۴. اربعین حسینی: همبستگی امت مسلمان

۵. اربعین حسینی: ارادت غیر مسلمانان به امام حسین علیه السلام

چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی آبان ماه ۱۴۰۱ در تهران و۳۱ استان کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز