خبرگزاری کار ایران

​«شرح حدیث جنود عقل و جهل امام خمینی (س)» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۱۴۸

مؤسسه چاپ و نشر عروج وابسته به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) کتاب «شرح حدیث جنود عقل و جهل امام خمینی (س)» را منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، کتاب «شرح حدیث جنود عقل و جهل امام خمینی (س)» نوشته امام خمینی (س) توسط مؤسسه چاپ و نشر عروج وابسته به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) منتشر و روانه بازار شد. 

کتاب شرح جنود عقل و جهل امام خمینی (س) چاپ نوزدهم ۱۴۰۱، توسط مؤسسه چاپ و نشر عروج (وابسته به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) ) منتشر شد. این کتاب ۵۴۴ صفحه با جلد گالینگور روانه بازار نشر شد. 

این کتاب عرفانی - اخلاقی مشتمل بر مباحث ارزشمند عرفان نظری، فلسفه اسلامی، اخلاق، شرح احادیث، انسان‌شناسی، تفسیر همراه با نصایح اخلاقی است و شرح مبسوط ویژگی‌های سربازان عقل و جهل است که شیخ کلینی از زبان امام صادق در اصول کافی به اختصار روایت کرده است. 

امام خمینی در این اثر تلاش دارد در قالب شرحی بر یکی از معروفترین احادیث عرفانی، مضامین بلند انسان شناختی، عرفان نظری، فلسفه اسلامی و اخلاق عملی را بازخوانی کند. 

اهمیت کتاب بیش از آنکه تنها یک اثر علمی باشد، یک اثر راهبردی است. امام صادق لشکریان عقل و جهل را تا ۷۵ مورد شمرده‌اند که امام خمینی ۲۵ مورد از آن‌ها را در ۳۱ مرداد ۱۳۲۳ تألیف کرده‌است. کتاب «شرح حدیث جنود عقل و جهل» از متن دست نوشته امام که با تحقیق بر روی تقریرات دو تن از شاگردان ایشان برای اولین باردرسال ۱۳۷۷ ه. ش گردآوری و منتشرشده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز