خبرگزاری کار ایران

نشست مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با عضو کمیسیون فرهنگی مجلس/ تأکید بر رفع مشکلات اصحاب فرهنگ و هنر

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۸۶۷

در نشست غلامرضا منتظری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با مدیرعامل صندوق اعتباری هنر مشکلات این نهاد حمایتی در ارائه خدمات به اصحاب فرهنگ و هنر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، سیدمجید پوراحمدی (مدیرعامل صندوق اعتباری هنر) و غلامرضا منتظری (عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی) در یک نشست مشترک ضمن بررسی مشکلات این صندوق در مسیر ارائه خدمات به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه بر ضرورت تعامل هرچه بیشتر میان مجلس و این نهاد حمایتی تاکید کردند. 

پوراحمدی در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این صندوق گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه عضو صندوق اعتباری هنر هستند. از این تعداد بیش از ۴۶ هزار نفر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی و حدود ۳۶ هزار نفر از خدمات بیمه درمان تکمیلی برخوردار هستند. 

وی در ادامه افزود: از مهمترین خدمات حمایتی صندوق اعتباری هنر، ارائه بیمه تأمین اجتماعی در قالب بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد با نرخ‌های ۱۲.۱۴ و ۱۸ درصد به همه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه عضو صندوق می‌باشد. در این رابطه صندوق به نمایندگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بطور میانگین ۶۰ درصد از حق بیمه سالانه اعضا خود (معادل ۲۵۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱) را پرداخت می‌کند. 

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به خدمات بیمه درمان تکمیلی گفت: یکی از مواردی که صندوق بر آن توجه ویژه دارد مبحث سلامت و تأمین هزینه‌های درمانی اعضای تحت پوشش است. بر این اساس تلاش می‌شود هرساله ضمن ارتقا سطح کیفی خدمات در این بخش سهم حق بیمه پرداختی سهم اعضا حداقل افزایش را داشته باشد و ۶۰ درصد از هزینه‌ی حق بیمه‌ی سهم اعضا (و افراد تحت تکفل) از سوی صندوق پرداخت می‌شود. 

پوراحمدی با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از هنرمندان پیشکسوت گفت: با توجه به شرایط سنی بسیاری از اساتید پیشکسوت عرصه فرهنگ و هنر براساس ضوابط و مقررات سازمان تأمین اجتماعی، امکان برقراری بیمه تأمین اجتماعی برای بسیاری از این عزیزان وجود ندارد با این جود صندوق اعتباری هنر به منظور کمک به معیشت هنرمندان و واجد شرایط در قالب طرح تکریم و کمک مستمری به بیش از ۳ هزار نفر از هنرمندان واجد شرایط مقرری ماهیانه پرداخت می‌کند. در صورت تأمین اعتبار درصدد هستیم که مبلغ مقرری ماهیانه اعضا افزایش یابد. 

مشاور وزیر ارشاد در ادامه تصریح کرد: با وجود کمبود منابع مالی و بودجه‌ای موفق شدیم از آغاز دولت سیزدهم تخصیص تسهیلات پرداختی به اعضای صندوق افزایش چشمگیر یافت. 

وی با اشاره به اعطای تسهیلات در دوران شیوع کرونا گفت: خوشبختانه با حمایت دولت و تخصیص بودجه ویژه به صندوق توانستیم حمایت‌های ویژه‌ای از این قشر فرهیخته که دچار آسیب جدی بدلیل تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری در ایام شیوع کرونا شده بودند انجام دهیم. 

وی در ادامه افزود: یکی از مهمترین اهدافی که با جدیت آن را دنبال می‌کنیم رونق بخشی به اقتصاد فرهنگ و هنر کشور با هدف حمایت از جریان گردش اقتصادی بازار فرهنگ و هنر و کاهش تصدی‌گری دولت است. 

پوراحمدی با اشاره به نقش مهم کمیسیون فرهنگی مجلس در در پیشبرد اهداف فرهنگی کشور گفت: امیدواریم با حمایت و توجه ویژه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی خدمات صندوق به جامعه فرهنگ و هنر کشور هرچه بیشتر گسترش یابد. 

منتظری (عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی) در این نشست ضمن قدردانی از اهتمام صندوق در رفع مسائل و مشکلات جامعه فرهنگ و هنر کشور گفت: اصحاب فرهنگ و هنر نقش ویژه‌ای در تعالی جامعه دارند و حمایت از آن‌ها وظیفه تمامی دستگاه‌های فرهنگی کشور است. خوشبختانه صندوق اعتباری هنر نقش خود را به خوبی ایفا کرده است. 

وی در ادامه تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با برگزاری جلسات مستمر با این نهاد حمایتی مسائل و مشکلات مرتفع و صندوق حضور موثری در عرصه حمایت از هنرمندان و شکوفایی اقتصاد فرهنگ و هنر کشور داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز