خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد:

اهالی تئاتر در پیشانی فرهنگ و هنر جای دارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۲۶

آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان در مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان برگزار شد.

ایلنا: آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره تئا‌تر استان اصفهان در مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان در این آیین گفت: در بسیاری از بخش‌های فرهنگی هنری در اصفهان در طول سال یک بار جشنواره برگزار می‌شود و تنها یک بار در طول سال شاهد موج آفرینی هنرمندان هستیم، اما به همت اهالی تئا‌تر در این حوزه در طول سال برنامه‌هایی مانند اردیبهشت تئا‌تر و برنامه‌هایی که با همکاری دستگاه‌های دیگر استان برگزار می‌شود را شاهد هستیم.
حجه الاسلام والمسلمین محمد قطبی افزود: اهالی تئا‌تر در پیشانی فرهنگ و هنر جای دارند و موج آفرین هستند و همت و تلاش این عزیزان ستودنی است. وی افزود: در بسیاری از هنر‌ها بعد فردی بر بعد اجتماعی غالب است اما درهنر تئا‌تر جنب پیوند گروهی و سازمان یافتگی بر جنبه فردی آن غلبه دارد.
مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: هنر تئا‌تر یک رمزانه است که یک جنبه این رمز گانه فرانمود صحنه می‌باشد که صحنه تئاتربدون اجرا پیامی به مخاطب القاء می‌نماید.
وی افرادی که به اجرای نمایش می‌پردازند را یکی دیگر از ابعاد رمزگانه تئا‌تر عنوان کرد و افزود: این افراد دارای فرانمودهای متغیر مانند لباس و فرانمود‌های پایدار مانند حرکات و حالت‌های رفتاری هستند.
حجه الاسلام والمسلمین قطبی عبارت‌هایی که در تئا‌تر گفته می‌شودرا نیز یکی دیگر از ابعاد رمز گانه تئا‌تر معرفی کرد. وی افزود: تئا‌تر خوب و موفق تئاتری است که بین حوزه‌های رمزگانه مطرح شده توازن ایجاد نماید و امروز یکی از مشکلات تئا‌تر ما این است که متاسفانه در ایجاد توازن در بین این حوزه‌ها دچار تلاطم شده‌ایم. مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: می‌توان گفت به تئا‌تر با سه چشم نگاه می‌شود، چشم اول بازیگران، کارگردان و عوامل تئا‌تر هستند که ازدرون صحنه به تئ‌تر نگاه می‌کنند، چشم دوم مخاطبان هستند که از بیرون به صحنه نمایش می‌نگرند و چشم سوم متولیان و مسوولان هنر تئا‌تر هستند که بیشتربه دنبال این هستند که تئا‌تر چقدر توانسته است در گروه مخاطب تاثیر ایجاد نماید؟
وی در ادامه گفت: تئا‌تر موفق تئاتری است که حوزه تاثیر آن وسعت پیدا کرده است وهرچه حوزه تاثیر گذاری یک نمایش وسیع‌تر باشد آن نمایش نمره بالاتری می‌گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین قطبی گفت: نقد سازنده، توسعه گر، اندیشمندانه و منصفانه بسیار ارزشمند است و امیدواریم از این پس بیشتر شاهد چنین نقد‌هایی در حوزه تئا‌تر استان اصفهان باشیم.
وی خاطر نشان کرد: در سوژه و موضوع تئا‌تر هنرمندان باید به سراغ موضوعاتی که متناسب با محیط و جامعه است بروند و به سراغ ترجمه واجرای تئاترهایی که با فرهنگ ما تناسب ندارند و مناسب جامعه ما نیست نروند.
مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: ارزش‌های دینی نفحاتی است که می‌تواند تئا‌تر ما رارونق بخشد و به قوام آن بیفزاید. شایان ذکر است در این آیین هیات دوران بیست و پنجمین جشنواره تئا‌تر استان اصفهان پس از بررسی ۱۰ نمایش راه یافته در این جشنواره نمایش «خیال بی‌خیال» و نمایش «قصه بگو یا بمیر» را برای شرکت در جشنواره تئا‌تر منطقه‌ای معرفی کرد.

گفتنی است آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره تئا‌تر استان اصفهان با حضور جمعی از مسوولان، هنرمندان و علاقه مندان به هنر تئا‌تر در مجتمعفرهنگی هنری استاد فرشچیان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز