خبرگزاری کار ایران

مژده لواسانی:

«هِناس» اثری همراه‌کننده و عاری از هرگونه غلو و شعار است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۷۴۶

مژده لواسانی معتقدست «هِناس» را که اثری نفس‌گیر است و قصه‌ای تکان‌دهنده و درگیرکننده دارد، باید روی پرده سینما تماشا کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مژده لواسانی مجری تلویزیون و شاعر پس از تماشای فیلم «هِناس» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه که این روزها میزبان مخاطبان خود در سینماهای سراسر کشور است، با بیان اینکه هر تلاشی برای نمایش قهرمان‌هایی که حقیقی و ملموس هستند و با ما در همین عصر زندگی می‌کنند، قابل تحسین است، بیان کرد: به سازندگان فیلم «هِناس» برای خلق چنین اثری خداقوت می‌گویم.

وی ادامه داد: در تمام لحظاتی که فیلم را دیدم، با خود فکر کردم که حتی تماشای این میزان اضطراب و استرس و تشویش سخت است چه بسا شخصی بخواهد آن را زندگی کند که همین اتفاق هم برای شهره پیرانی رخ داد. بنابراین فکر می‌کنم برای نمایش این لحظات و عمری که از دانشمندان هسته‌ای با این میزان سختی گذشته است، واقعا باید به سازندگان اثر که به سراغ چنین سوژه‌ای رفتند، تبریک گفت.

این مجری تلویزیون تاکید کرد: در سینمایی که قهرمان بسیار کم دارد، خوشحالم فیلمی این روزها روی پرده‌اش است که قهرمان واقعی دارد؛ قهرمان واقعی که با ما زیسته است و همسرش و فرزندش می‌توانند راویان صادق این ماجرا باشند.

لواسانی درباره بازی بازیگران این اثر اظهار کرد: از نظر من بهروز شعیبی یک کاریزمای عجیبی برای این کاراکترها دارد و معتقدم بسیار خوب ظاهر شد. صادقانه بگویم من داریوش رضایی‌نژاد را هرگز ندیدم اما از درون حرف‌هایی که همسرش درباره ایشان می‌گوید و همچنین از آنچه خوانده بودم، احساس می‌کنم بهروز شعیبی بسیار به نقش نزدیک شده است و مخاطب می‌تواند آن را باور کند. به همین ترتیب بازی دیگر بازیگران را نیز بسیار خوب و تاثیرگذار بود و من دوست داشتم.

وی درباره بازی مریلا زارعی یادآور شد: مریلا زارعی همیشه در نقطه‌ای از بازیگری ایستاده است که قابل قبول است اگر چه می‌توانیم به لحاظ سلیقه در بسیاری از موارد با او همراه نباشیم. ایشان فراز و فرودهایی در بازیگری داشته است اما همیشه از پس نقش‌هایی که بعضا سنگین هم بوده و به ایشان پیشنهاد شده، برآمده است.

این مجری تلویزیون تاکید کرد: من همیشه خانم شهره پیرانی را با صلابت و عاشق خانواده‌اش دیدم و معتقدم مریلا زارعی توانسته است به شخصیت ایشان نزدیک شود.

لواسانی با بیان اینکه «هِناس» روایت حقیقی، صادقانه و بدون روتوش است، گفت: توصیه می‌کنم این فیلم را که اثری نفس‌گیر است و قصه‌ای تکان‌دهنده و درگیرکننده دارد، روی پرده سینما ببینید. «هِناس» از این حیث که اثری بیوگرافی از زندگی است که کم و بیش از آن مطلع هستیم، قابل قبول است که مخاطب را همراه می‌کند.

وی با بیان اینکه «مصلحت» به عنوان اولین اثر حسین دارابی نوید این را می‌داد که سینما با کارگردانی آینده‌دار مواجه است، تصریح کرد: دومین اثر ایشان یعنی «هِناس» رضایت جنس مخاطب خودش را جلب کرده است.

این مجری تلویزیون با اشاره به اینکه «هِناس» اثری همراه‌کننده و عاری از هرگونه غلو و شعار است، بیان کرد: ما زمانی که می‌خواهیم درباره یک قهرمان اثری خلق کنیم، احساس می‌کنیم که او را باید خداگونه روی پرده به نمایش بگذاریم و شعار گل‌درشت در دیالوگ بگنجانیم اما حقیقت این است که هرچه قدر قصه را برای مردم بدون شعار و غلو تعریف کنیم، برنده هستیم.

لواسانی در پایان خاطرنشان کرد: «هِناس» تلاش نمی‌کند که بگوید چه قدر این عزیزان خوب هستند و خطایی ندارند بلکه سعی دارد قصه را درست و باورپذیر به نمایش بگذارد تا برای مخاطب ملموس باشد. همچنین تلاش نمی‌کند تا از مخاطب اشک بگیرد اما اگر هم اشک می‌گیرد در سکانس اوج و پایانی آن هم به دلیل درگیری و همراهی مخاطب با قصه است که حالش را دگرگون می‌کند و او را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این فیلم سینمایی تاکنون با استقبال بیش از ۲۴۵ هزار نفر مخاطب، به فروش بیش از ۴ میلیارد و هفتصد میلیون تومانی در سینماها و اکران‌های سیار رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز