خبرگزاری کار ایران

نشست زبان فارسی و هنرهای آیینی سوگ برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۶۷۸

نشست زبان‌شناخت با موضوع زبان فارسی و هنرهای آیینی سوگ با حضور هوشنگ جاوید در نهمین نشست زبان‌شناخت فردا برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، نهمین نشست زبان‌شناخت با موضوع زبان فارسی و هنرهای آیینی سوگ، ساعت ۱۶ تا ۱۸ دوشنبه‌ ۲۴ مرداد به همت دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه‌ هنری و با حضور هوشنگ جاوید (پژوهشگر فرهنگ مردم و موسیقی نواحی ایران)، در سالن طاهره صفارزاده حوزه‌ هنری برگزار می‌شود.

 هوشنگ جاوید فارغ‌التحصیل رشته‌ی فیلم‌برداری و نورپردازی از دانشکده‌ صداوسیما و از شاگردان زنده‌یاد سید ابوالقاسم انجوی شیرازی، بنیان‌گذار مکتب مرکز فرهنگ مردم ایران در صداوسیما است. 

جاوید تاکنون مسئولیت‌هایی در حوزه‌ی موسیقی آیینی و نواحی ایران بر عهده داشته و مدیر و طراح و دبیر چندین جشنواره موسیقی آیینی و نواحی ایران بوده و تألیفات پژوهشی متعددی را هم در کارنامه‌ی خود دارد که از جمله می‌توان به کتاب‌های: آواهای روح‌نواز، موسیقی آیینی، نقش زن در موسیقی مناطق و نواحی ایران، موسیقی رمضان در ایران، آخرین خنیاگر (شرح حال زندگی حاج قربان سلیمانی)، مناقب‌خوانی (موسیقی قدسی، مذهبی و آیینی ایران) و آشنایی بر موسیقی مناطق و نواحی ایران اشاره کرد. 

این نشست همزمان با برگزاری، به صورت زنده از صفحه اینستاگرام حلقه زبان فارسی به نشانی h. z. farsi نیز پخش می‌شود. 

عموم علاقمندان برای حضور در این نشست می‌توانند در زمان یادشده به سالن طاهره صفارزاده حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز