خبرگزاری کار ایران

نشست «سهروردی و نقد ذات‌گرایی» برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۴۰۶

در راستای مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ سهروردی؛ نشست «سهروردی و نقد ذات‌گرایی» با سخنرانی سیدعباس ذهبی (عضو هیات علمی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی) برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، بیست‌ و دومین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ سهروردی به «سهروردی و نقد ذات‌گرایی» روز چهارشنبه ۱۹ مردادماه ساعت ۱۵ برگزار می‌شود.

سهروردی «ذات‌گرایی» را یکی از خطاهای مهم در حکمت مشاء می‌داند و با نقد آن می‌کوشد تا هم هندسه معرفتی مشاییان را به چالش بکشد و هم ستون‌های اندیشه فلسفی خود را استوار نماید. رد پای این‌گونه نقدها را در بسیاری از مباحث فلسفی سهروردی می‌توان یافت. این گفتار، با تمرکز بر همین مباحث  نشان خواهد داد که نفی ذات‌گرایی (چه در وجه سلبی و چه در وجه ایجابی آن) نقشی کلیدی در اندیشه فلسفی سهروردی ایفا می‌کند و چشم‌اندازی خاص از معرفت‌شناسی، هستی‌شناسی و حتی طبیعت‌شناسی سهروردی ارائه می‌کند. 

سیدعباس ذهبی (عضو هیات علمی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی) در این رویداد که روز چهارشنبه ۱۹ مردادماه ساعت ۱۵ برگزار می‌شود، سخنرانی خواهد کرد.

علاقمندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی «شهر کتاب» به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ این مرکز در آپارات پی‌گیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز