خبرگزاری کار ایران

حسن آهنگران تجلیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۱۶۳

حسن آهنگران (خوشنویس) همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه نمایشگاه گروهی «قلم و غدیر» با حضور رییس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران، عصر روز پنجشنبه ۱۳ مردادماه مورد تجلیل قرار می‌گیرد

به گزارش ایلنا به نقل روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه ۸،‌ آیین اختتامیه نمایشگاه گروهی «قلم و غدیر» و تجلیل از حسن آهنگران با حضور رییس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران ساعت ۱۸ عصر روز پنجشنبه ۱۳ مردادماه جاری برگزار می‌شود. 

همزمان با اختتامیه این نمایشگاه گروهی، در نشست غلامحسین امیرخانی (رییس شورای عالی انجمن خوشنویسان)، احمد عبدالرضایی، سیدرضا بنی‌رضی،  علی‌اشرف صندوق‌آبادی (قائم مقام) و  عارف براتی (مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان) و جمعی از هنرمندان و علاقمندان خوشنویسی، آیین تجلیل از حسن آهنگران، پیشکسوت و مؤسس انجمن خوشنویسان استان قم برگزار می‌شود. 

حسن آهنگران، سال ۱۳۲۱ در شهر قم متولد شد و فعالیت‌ هنری خود را از سال ۱۳۳۵ در زمینه‌های خوشنویسی، نقاشی و ردیف‌های سنتی شروع‌ کرده‌ است. 

ایشان از محضر اساتیدی همچون سیدحسن و سیدحسین میرخانی در رشته نستعلیق، محمدحسین عطارچیان در رشته شکسته‌نستعلیق و حامد الامدی در رشته ثلث و نسخ بهره‌برده است. 

در کارنامه هنری ایشان رتبه اول چندین مسابقه کشوری، شرکت در بیش از ۲۷۹ نمایشگاه گروهی داخلی و خارجی انجمن خوشنویسان ایران و برگزاری بیش از ۲۰ نمایشگاه انفرادی به چشم می‌خورد. همچنین استاد آهنگران عضو شورای برنامه‌ریزی درسی در وزارت آموزش‌وپرورش، متخصص الگوهای برتر تدریس هنر در اداره‌کل آموزش‌وپرورش تهران و کاتب کتاب آسمانی قرآن‌کریم به خط خوش نستعلیق است. 

از آثار ایشان می‌توان به: «دریای عطش» خوشنویسی از اشعار استاد صائم کاشانی، «دل هست اینجا کبوتر» خوشنویسی از اشعار استاد صائم کاشانی، «ره آوردی بر خطوط نستعلیق و شکسته چلیپایی» خوشنویسی از رباعیات آیینی و تمثیلی استاد صائم کاشانی اشاره‌کرد. 

 حسن آهنگران مدرک درجه‌ یک‌ هنری دارد و از ابتدای فعالیت موسسه هنرمندان پیشکسوت به عضویت آن در آمده‌است. 

لازم به ذکر است نمایشگاه «قلم و غدیر» نمایشگاه گروهی آثار خوشنویسان استان قم است که با مشارکت انجمن خوشنویسان استان با بیش از ۵۰ تابلو در رشته‌های ثلث، نسخ، نستعلیق و شکسته نستعلیق از هفتم تا سیزدهم مردادماه در نگارخانه گلستان دایر و پذیرای علاقه مندان به هنر خوشنویسی است. 

برای بازدید و یا حضور در برنامه مورد اشاره می‌توانید به نشانی: نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک، فرهنگسرای گلستان مراجعه فرمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز