خبرگزاری کار ایران

علیرضا تابش:

مدیران شهری برای دیدن فیلم‌های منتخب وقت بگذارند/ در ساخت آثار سفارشی هم باید به ذائقه مخاطب توجه داشت

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۳۵۱

رییس سابق بنیاد فارابی با اشاره به اینکه‌ای کاش مسئولان مدیریت شهری وقت بگذارند و فیلم‌های جشنواره را ببینند، گفت: طبعا این کار به توسعه دید آن‌ها کمک می‌کند تا در ارتقای کیفی زندگی اهل شهر موفق‌تر عمل کنند.

علیرضا تابش، رییس سابق بنیاد سینمایی فارابی در حاشیه جشنواره فیلم شهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه هر جشنواره سه ضلع دارد، گفت: یک ضلع جشنواره رسانه‌ها هستند، یک ضلع، تولیدکنندگان آثار هستند و ضلع دیگر مردم هستند. 

وی با تصریح به اینکه ضرورت دارد تبلیغات و اطلاع‌رسانی بیشتری برای جشنواره فیلم شهر انجام شود، تأکید کرد: از سوی دیگر، با توجه به اینکه محتوای جشنواره فیلم شهر مرتبط با موضوعات و معضلات شهری است، ای‌کاش اعضای شورای شهر، عوامل شهرداری، اعضای شوراهای محلات و اعضای شورایاری‌ها وقت می‌گذاشتند و برخی از این فیلم‌ها را می‌دیدند. 

رئیس سابق بنیاد سینمایی فارابی افزود: به هر حال جشنواره فیلم شهر در هشتمین دوره خود قرار دارد و یکی از دستاوردهایش می‌تواند ارتباط آن با مسئولان مدیریت شهری باشد. فیلم‌هایی که در این جشنواره با موضوع شهر اکران می‌شوند طبعا به توسعه دید این دسته از مسئولان کمک می‌کنند تا در ارتقای کیفی زندگی اهل شهر موفق‌تر عمل کنند. 

تابش در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به حمایت‌های دیگری که شهرداری می‌تواند از سینما داشته باشد، بیان کرد: با توجه به اینکه در همه استان‌ها و شهرهای کشور کمیسیون‌های فرهنگی شوراها و معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌ها از بودجه‌ای برای رسیدگی به امور فرهنگی و هنری برخوردارند، از این بودجه می‌توان درجهت تولید محتوا استفاده کرد. 

رییس سابق بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی گفت: این فیلم در دوره قبلی مدیریت شهری و در زمینه مسائل و مشکلات کودکان کار ساخته شد و بخشی از سرمایه آن توسط شهرداری تامین شد. 

وی ادامه داد: به عقیده بنده تولید محتوا با زبان و ابزار سینمایی بسیار موثر و کارساز است. از این طریق هم می‌توان مسائل شهر را مطرح کرد و هم می‌توان با شهروندان گفت‌وگو کرد. 

رییس سابق بنیاد سینمایی فارابی تاکید کرد: من به عنوان کسی که سال‌ها افتخار همکاری با جامعه فرهنگی و هنری را داشته‌ام به این نتیجه رسیده‌ام که اهل فرهنگ اگر کمی اعتماد و حسن نیت در یک مدیر ببینند از ایده‌ها و سیاست‌ها و برنامه‌های خوب حمایت می‌کنند؛ یعنی اگر آن مدیر یک گام رو به جلو بردارد و ایده‌ای خوب را دنبال کند اهل فرهنگ و هنر چند گام به سمت آن ایده حرکت می‌کنند. 

تابش خاطرنشان کرد: در خلال تعامل بیشتر میان اهالی هنر و جامعه مدیریت شهری برخی از مباحث شهری و مدیریتی را می‌توان با زبان هنر مطرح کرد. البته منظورم به هیچ وجه سفارشی‌سازی صرف نیست؛ بلکه مقصود گفت‌وگویی است که به حل مشکلات منجر شود. گفت‌وگویی که در آن ایده‌ها پرورش یابد، ارتقا پیدا کند و به اثری تبدیل شود که بر افکار عمومی تاثیرگذار است. 

رئیس سابق بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به بحث سفارشی بودن آثار، یادآوری کرد: در کار سفارشی که بدون تعامل درست انجام شود، بیشتر اوقات سازنده اثر نگران ذائقه مخاطب نیست و تنها می‌خواهد تعهدش را انجام داده باشد. تنها آن دسته از فیلم‌های سفارشی تاثیرگذار هستند که سازنده آن‌ها نگران ذائقه مخاطب باشد و از طرفی هم اولویت‌های موردنظر سفارش‌دهنده را مدنظر قرار دهد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز