خبرگزاری کار ایران

عوامل «بدون قرار قبلی» از کادر درمان تقدیر کردند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۴۳۴

نمایش ویژه فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» و مراسم تقدیر از کادر درمان برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فیلم، در این مراسم که روز شنبه ۱۱ تیرماه با اجرای اسماعیل باستانی در سینمافرهنگ برگزار شد، پیش از نمایش فیلم بدون قرار قبلی، مراسم تقدیر از شش نفر از اعضای کادر درمان به نمایندگی از جامعه پزشکی کشور برگزار شد.

در ابتدای مراسم اسماعیل باستانی مجری مراسم گفت: باید یک خسته نباشید بگویم به شما عزیزان کادر درمان که به نمایندگی از همه پزشکان و پرستاران کشور در این جمع حضور دارید. عزیزانی که در این چند سال تمام قد ایستادید برای آنکه مردم سرزمینم در سلامت باشند. ما بسیاری از عزیزانمان را از دست دادیم، شما عزیزان خیلی از همکارانتان را از دست دادین ولی در این بازی دل مردم گرم شد به کادر درمان. من به نمایندگی از تمام دوستان و همکارانم تمام قد پیش روی شما ایستاده ام.

در ادامه کلیپی از هنرمندانی که در این دو سال به دلیل بیماری کرونا درگذشته بودند، پخش شد.

در بخش دوم برنامه که به تقدیر از کادر درمان اختصاص داشت، علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و فرمانده سابق ستاد کرونای استان تهران، مصطفی جلالی فخر متخصص بیماری‌های داخلی و منتقد سینما، علیرضا یارقلی پزشک، کارشناس، مجری و تهیه کننده برنامه‌های پزشکی سیما، پرستو آریاملو مدیر پرستاری مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، محمد الهی‌پور مترون بیمارستان شهدای پاکدشت و رحیم قلی زاده واکسیناتور، به نمایندگی از کادر درمان به پاس تلاش‌ها و مدیریت اثر بخش‌شان در دوران اپیدمی کرونا در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.

مصطفی جلالی فخر در سخنانی کوتاه گفت: من به همه همکارانم خسته نباشید می‌گویم که در این دو سال درگیری کشور با ویروس کرونا در کنار مردم قرار گرفتند و برای حفظ سلامتی‌شان تلاش کردند. تاریخ بهترین قاضی خواهد بود که در این دوران بر کادر درمان چه‌ها گذشته است.

علیرضا یارقلی نیز ادامه داد: بخشی از فیلم «بدون قرار قبلی» به جامعه پزشکی ارتباط دارد و آن را روایت می‌کند، من در دوران پاندمی کرونا بخشی از وظیفه‌ام را در آی سی یو بیمارستان در کنار بیماران گذراندم و بخشی دیگر نیز به اطلاع‌رسانی و بحث سلامتی مردم عزیزم اختصاص داشت. که این‌ها را نعمت پروردگار می‌دانم که توانسته‌ام در خدمت مردم عزیزمان باشم. من به نمایندگی از جامعه پزشکی اینجا حضور دارم، به همه همکارانم خسته نباشید می‌گویم و دست تک تک‌شان را می‌بوسم.

پرستو آریاملو همچنین ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع کادر درمان اظهار داشت: از همه همکاران قدردانی می‌کنم که این عضو حقیر را به نمایندگی از قشر پرتلاش کادر درمان پذیرفته‌اند که در این جمع حضور داشته باشیم و می‌دانم که فشار سختی را در این مدت متحمل شده اند. همیشه وقتی صحبت از کادر درمان می‌شود ذهن‌ها به سمت پزشکان و پرستاران کشیده می‌شود ولی باید بگویم که در کنار این عزیزان، کادر خدمات بیمارستان ها، آزمایشگاه، رادیولوژی، تجهیزات پزشکی و همه افراد شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به صورت شبانه روزی در این مدت فعالیت کردند تا بتوانند به مردم عزیزشان خدمت کنند. اگر امروز خیالی آسوده و بدون اضطراب از ویروس اینجا کنار هم جمع شده‌ایم ماحصل تلاش‌های همکارانمان است، دست تک تک‌شان به خصوص پرستاران عزیز کشورم را می‌بوسم که فشارهای مضاعفی را متحمل می‌شوند و به واسطه وظایفشان بیشتر از بقیه در کنار بیمارنشان حضور دارند.

محمد الهی‌پور مترون بیمارستان شهدای پاکدشت نیز که در این برنامه به دلیل مدیریت اثربخشش در دوران اپیدمی کرونا مورد تقدیر قرار گرفت، گفت: من در دوران جنگ نیز در بیمارستان فعالیت می‌کردم. در آن دوران با هر حمله‌ای که اتفاق می‌افتاد نهایتا یک هفته یا دو هفته بیمارستان‌ها شلوغ بود ولی در دوران کرونا شاهد بودم که همکارانم به دلیل پیک‌های متعدد ویروس، شش ماه بدون وقفه در حال فعالیت هستند. من از همینجا به همه این عزیزان خسته نباشید می‌گویم و قدردانشان هستم.

علیرضا زالی نیز به عنوان فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران آمار بسیار قابل توجهی از معالجه بیماران کووید ۱۹ در تهران اعلام کرد و گفت: با رشادت‌ها و تلاش‌های شبانه روزی همکاران‌مان از شروع پاندمی کرونا تا به امروز ۲ میلیون و ۹۰۰هزار بیمار سرپایی در مراکز درمانی مورد معالجه قرار گرفته اند، ۷۲۰ هزار بیمار با تشخیص احتمالی و قطعی کووید ۱۹ در مراکز درمانی سرپایی تهران درمان شده اند. لازم است که آماری عجیب و حیرت‌انگیز به شما عزیزان در مورد بستری بیماران کرونایی اعلام کنم که این عدد بالغ بر بستری ۴۹۱ هزار بیمار در استان تهران در بخش کرونا بوده است که به لطف خدا از مجموع بستری‌ها در استان تهران تا به امروز ۵/۹۲ درصد بیماران با حال عمومی مناسب مرخص شدند. که حاصل تلاش‌های بی‌وقفه کادر بهداشت و درمان است و بسیار غرور آفرین است.

وی همچنین در مورد آمار واکسیناسیون شهروندان تهرانی گفت: بالغ بر ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دریافت دز اول و ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دز دوم و ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار دز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند که این آمار پر افتخار حاصل تلاش‌های کادر درمان و جامعه پزشکی است که امید است با احقاق حق و جبران مطالباتشان بتوانیم قدردانشان باشیم.

در پایان بخش دوم برنامه اسماعیل باستانی مجری برنامه از رحیم قلی زاده یکی از اعضای کادر درمان حاضر برروی سن به دلیل آمار بالایی که در نمونه گیری و واکسن در دوران کرونا داشته‌اند قدردانی کرد.

در بخش بعدی برنامه هنرمندانِ در سالن بر روی سن حاضر شدند. الهام پاوه نژاد، الهام کردا، محمدرضا غفاری، محمد بحرانی، صدف اسپهبدی، امین میری، مصطفی مستور و پیمان طالبی در کنار بهروز شعیبی و محمود بابایی قرار گرفتند.

ابتدا محمود بابایی تهیه کننده فیلم «بدون قرار قبلی» در سخنانی کوتاه ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع کادر درمان، از زحمات این عزیزان قدردانی و تشکر کرد.

در ادامه الهام پاوه نژاد بیان کرد: از دعوت دوستان دست اندرکارن فیلم «بدون قرار قبلی» برای تماشای این فیلم تشکر میکنم. خوشحالم که امشب در کنار شما عزیزان هستم و فیلم را در شرایط بهتری می‌بینم. گرچه شنیده می‌شود که آمار کرونا رو به افزایش است ولی امیدوارم که دیگر به آن روزهای سخت برنگردیم. روزهای پایانی و دردناک اسفندماه ۹۸ که من دکتر زالی عزیز را شناختم، روزهایی بود که متاسفانه فرشته طائرپور نازنین را به خاطر بیماری کرونا از دست داده بودیم و در خدمت ایشان بودیم به خاطر روزهای بحرانی که در پیش داشتیم. در اینجا بد نیست یادی شود از واکسیناسیونی که با تاخیر انجام شد و ما متاسفانه بسیاری از عزیزانمان را چه در بین مردم، چه هنرمندان و چه کادر درمان از دست دادیم.

صدف اسپهبدی همچنین گفت: باعث افتخار من است که در این برنامه در کنار شما عزیزان حضور دارم. اگر در این روزها با خیال آسوده من و عزیزانمان در سلامت هستیم و نفس می‌کشیم، به خاطر زحمات کادر درمان است و ما قدردان شما هستم.

مصطفی مستور نیز اظهار داشت: بسیار خوشحالم که عضوی کوچکی از این جمع هستم، جای خانم پگاه آهنگرانی عزیز هم بسیار خالیست و متاسفم که دوستان دست اندرکار جشنواره فیلم فجر به هر دلیلی بازی خوب ایشان و خانم الهام کردا را نادیده گرفتند.

پیمان طالبی مجری برنامه طبیب نیز ادامه داد: بابت حضورم در این برنامه و دعوت عوامل فیلم «بدون قرار قبلی» بسیار سپاسگزارم. من یک بار این فیلم را دیده‌ام و امشب قرار است برای دومین بار با افتخار فیلم را بینم و مطمئنم کسانی که تا کنون فیلم را ندیده‌اند از تماشای آن بسیار لذت خواهند برد.

محمد بحرانی همچنین گفت: به همه شما عزیزان کادر درمان به خاطر تمام سختی‌هایی که در طی این مدت کشیده‌اید خسته نباشید می‌گویم. امشب میخواهم یادی کنم از زنده یاد صادق صفایی نازنین که سال گذشته از بین ما رفتند. بازیگر توانمند و فوق العاده‌ای که استاد بسیاری از ما بود و در فیلم ماندگار آژانس شیشه‌ای با بهروز شعیبی عزیز نیز همبازی بود. روح ایشان و بقیه درگذشتگان شاد باشد.

امین میری گفت: من به نوبه خودم یک قدردانی ویژه دارم از عزیزان کادر درمانی که سر صحنه پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی حاضر می‌شدند با وجود تمام اضطراب‌ها و هراس‌هایی که از ویروس کرونا وجود داشت، حضور این عزیزان حس آرامش را به گروه‌ها منتقل می‌کرد.

بهروز شعیبی خاطر نشان کرد: فیلم «بدون قرار قبلی» برای من لحظات، احساسات و پیامدهای خوبی در پی داشت. یکی از اتفاقات مهم و ارزشمند برای من این بود که دوستان هنرمند و بازیگری که در این پروژه نقشی نداشتند به حمایت از این فیلم آمدند و من از این عزیزان بسیار قدردانی میکنم. اتفاق مهم دیگری هم که برای من در پی تولید این پروژه رقم خورد آشنایی و اراداتی است که با دکتر زالی عزیز دارم. در ایامی اپیدمی کرونا همه ما روزهای محزون و دلهره آوری داشتیم و همیشه دکتر زالی نازنین علیرغم تمام سختی‌ها که به ایشان و کادر درمان وارد بود، با آرامشی دوست داشتنی برای آگاهی بخشی مردم از این ویروس در رسانه ملی حاضر می‌شدند. همه ما مدیون زحمات ایشان، پزشکانی چون دکتر یارقلی و جلالی فخر، پرستاران و کادر درمان هستیم. خدا قوت و خسته نباشید.

در پایان برنامه و قبل از شروع نمایش فیلم «بدون قرار قبلی»، نماهنگ این فیلم با صدا و تصویر محمد معتمدی ساخته مجتبی اسماعیل زاده پخش و به کادر درمان تقدیم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز