خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد تاکید کرد؛

لزوم پرهیز از نگاه‌های سلیقه‌ای در توزیع آگهی‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۳۳۴

ایمان شمسایی (مدیرکل امور مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد) گفت: سعی بر رعایت مساوات و پرهیز از نگاه‌های بعضا سلیقه‌ای و تحت تاثیر لابی‌های در آگهی‌های دولتی است.

به گزارش ایلنا، پیرو توصیه‌های پنجگانه سخنگو و رییس محترم شورای اطلاع‌رسانی به اعضای هیات دولت در خصوص حمایت موثر از رسانه‌های معتبر و مطرح شدن دوباره موضوع آگهی‌های دولتی، اخبار صنعتی، ایمان شمسایی بر رعایت مساوات و پرهیز از نگاه‌های بعضا سلیقه‌ای تاکید کرد.

مدیرکل امور مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آگهی‌های مطبوعاتی دو دسته‌اند. آگهی‌های دولتی موسوم به م. الف که طبق قانون توسط وزارت ارشاد بین رسانه‌ها توزیع می‌شود و آگهی‌های تجاری که هم بعضا دستگاههای اجرایی مخصوصا در بخش صنعت برای جذب مشتری به رسانه‌ها می‌دهند هم بخش خصوصی.

ایمان شمسایی افزود: بخش اول و موسوم به م. الف طبق قانون توزیع می‌شود که ابلاغ، احضار، اخراج، اخطار، ارزیابی کیفی، استخدام، اصلاحیه، اطلاعیه، افراز، انفصال، بازخرید، تأسیس و تغییرات شرکت، تحدید حدود اختصاصی، تحدید حدود عمومی، تحریر ترکه، تسلیم سند، تملک، حراج، حصر وراثت، خرید، دادنامه، دعوت، شناسایی، فراخوان، فقدان سند، مزایده، مفقودی، مناقصه، نقل و انتقال و را شامل می‌شود.

مدیرکل امور مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد با بیان نص بخشنامه آگهی دولتی گفت: کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی، مؤسسات یا نهادهای عمومی غیردولتی (شامل شهرداری‌ها و شرکت‌های تابعه آن‌ها مادام که بیش از ۵۰درصد سهام و سرمایه آنان متعلق به شهرداری‌ها باشد، هلال احمر، کمیته ملی المپیک، سازمان تامین اجتماعی و…) نهادهای انقلابی، شرکت‌های دولتی (شرکت‌هایی که بیش از ۵۰درصد سرمایه آن‌ها متعلق به دولت است) و کلیه دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آن‌ها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانک‌ها و بیمه‌های دولتی، مکلف هستند انتشار آگهی‌های خود را صرفاً از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سفارش دهند. این وزارت خانه نیز با در نظر گرفتن اهداف مورد نظر از انتشار آگهی، اهداف و موضوع فعالیت دستگاه ها، نوع مخاطبان، میزان فراگیری انتشار، عدالت و عدم تبعیض ناروا، در حمایت از رسانه‌ها و رتبه نشریات، آگهی‌های مذکور را توزیع می‌کند.

شمسایی خاطرنشان کرد: ابلاغ رییس محترم شورای اطلاع‌رسانی و دبیر هیات دولت، ضمن تاکید مجدد برای رعایت قانون در توزیع آگهی‌های دولتی (موارد مورد اشاره)، ناظر بر آگهی‌های تجاری است.

وی ادامه داد: دکتر بهادری جهرمی در این ابلاغیه تاکید کردند دستگاه‌ها برای آگهی تجاری نیز سعی بر رعایت مساوات و پرهیز از نگاه‌های بعضا سلیقه‌ای و تحت تاثیر لابی‌های گوناگون کنند.

وی گفت: بی‌شک یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین مولفه‌ها در فروش کالاها، دیده شدن بیشتر و مشتری مداری است. رسانه‌های تخصصی و رسانه‌هایی که بیشتر مورد اقبال عمومی قرار دارند شانس دیده شدن آگهی‌ها را برای آگهی دهنده افزایش می‌دهند از این نظر آگهی دهندگان حق دارند آگهی خود را به رسانه‌ای بدهند که مخاطبان عمومی یا تخصصی خاص خود را داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز