خبرگزاری کار ایران

حباب فیلتر و اتاق پژواک در ماهنامه مدیریت ارتباطات

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۵۷۲

جدیدترین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شد.

به گزارش ایلنا، جدیدترین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شد که پرونده اصلی آن به دو مفهوم بسیار مهم و کلیدی در این روزهای جهان ارتباطات می‌پردازد: «اتاق پژواک» و «حباب فیلتر».

حباب فیلتر حالتی از جداسازییا انزوای فکری است که در نتیجه جست‌وجوهای شخصی‌سازی‌شده پدید می‌آید. در این حالت، الگوریتم وبسایت حدس می‌ز‌ند که کاربر انتظار دیدن چه چیزهایی را دارد و نتایج دلخواه را به‌صورت گزینشی نمایش می‌دهد. اتاق پژواک هم وضعیتی است که در آن ما بیش از حد در معرض اخباری قرار می‌گیریم که دوست داریم، یا با آنها موافقیم، به‌طوری که فهم ما را از واقعیت تحریف می‌کند، زیرا یک طرف را بیش از حد می‌بینیم اما طرف دیگر را به‌اندازه کافی نمی‌بینیم، در نتیجه فکر می‌کنیم واقعیت این‌گونه است.

گفت‌وگو با واضعِ نظریه حباب فیلتر، «الی پریسر»یکی از مهم‌ترین مطالب این پرونده است.

در پرونده دیگر این ماهنامه جنگ اوکراین از منظر رسانه‌ای تحلیل شده است. جنگ اوکراین از منظر رسانه و ارتباطات برای این مهم است که در هزاره سوم و بعد از انقلاب‌های ارتباطاتی و رسانه‌ای، جهان غرب هرگز این چنین جنگ را بیخ گوش خود احساس نکرده است. نه اینکه جهان این سال‌ها در صلح بوده باشد، اما همیشه جنگ جایی دور از غرب و جایی دیگربوده است. واکنش رسانه‌های اصلی به این جنگ واقعیت‌های بسیاری را برای همه هویدا کرد.

جز این‌ها مطالب متنوع دیگری در حوزه‌های بینارشته‌ای مانند رسانه، زیبایی‌شناسی غذا، معماری و ارتباطات و برند شخصی در این ماهنامه می‌خوانید. از نویسندگان این ماهنامه می‌توان به الی پریسر، منصور ساعی، سیدعلی محمودی، مسعود سپهر، محسن محمودی، نیوشا طبیبی، امیر جدیدی، مسعود زمانی، محمد رهبری و... اشاره کرد.

ماهنامه مدیریت ارتباطات را که به مدیرمسئولی امیرعباس تقی‌پور و سردبیری علی ورامینی منتشر می‌شود از دیجی کالا، طاقچه و مگیران تهیه کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز