خبرگزاری کار ایران

حریم خصوصی در عصر ارتباطات و برند شخصی کامبیز درمبخش در شماره ۱۳۹ ماهنامه مدیریت ارتباطات

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۰۷۵

در شماره جدید ماهنامه مدیریت ارتباطات، پرونده‌هایی درباره «حریم خصوصی در عصر ارتباطات»، «مستندسازی در روابط‌عمومی‌ها»، «حوزه عمومی و فیس‌بوک» و… خواهید خواند.

به گزارش ایلنا، در شماره ۱۳۹ ماهنامه مدیریت ارتباطات به پرونده ویژه حریم خصوصی، تاثیر فراگیر شدن فناوری‌های ارتباطاتی بر آن و تطورات مفهومی و عینی این مفهوم پرداخته و در ادامه به ضرورت مستندسازی در مستندسازی در سازمان‌ها و دیگر مطالبی مانند برند شخصی کامبیز درمبخش و مواجهه کودک با فضای مجازی آورده شده است.

حریم خصوصی در عصر ارتباطات فراگیر

حریم خصوصی، تاثیر فراگیر شدن فناوری‌های ارتباطاتی بر آن و تطورات مفهومی و عینی این مفهوم، موضوع اصلی شماره اخیر ماهنامه مدیریت ارتباطات است. در عصر مدرن، هم‌سو با تحولات مادی و فکری در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و تکنولوژیک، تمایز میان خصوصی و عمومی صورت‌بندی مفهومی دقیقییافت و درباره آن بحث‌های مفصلی صورت گرفت. اکنون به نظر می‌رسد با تحولات تکنولوژیک صورت‌گرفته و رشد و گسترش رسانه‌های جدید و فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی، این مرزبندی‌ها بار دیگر با چالش‌هایی اساسی مواجه شده‌اند و مفاهیم حوزۀ خصوصی و حوزۀ عمومی نیازمند بازتعریف‌اند. در پرونده ویژه شماره اخیر ماهنامه مدیریت به این بازتعریف پرداخته‌ایم. در این پرونده مطالبی از کیوان الستی، علیرضا ثقه‌الاسلامی، شاهو صبار، مسعود زمانی، امیرحسن موسوی و محمد رهبری خواهید خواند.

ضرورت مستندسازی در روابط‌عمومی‌ها

مستندسازی در سازمان‌های ما که طبیعتاً متولی آن باید روابط‌عمومی هر سازمان باشد، هنوز آن‌چنان جدی گرفته نشده است. این‌عدم جدیت در مستندسازی منجر به وضعیتی می‌شود که گویی هرچیزی تنها دارای زمان حال است و نه پیشنه‌ای دارد و نه هویتی. در شماره ۱۳۹ صفحاتی را به مسئله مستندسازی در روابط‌عمومی اختصاص داده‌ایم. امیرعباس تقی‌پور در سرمقاله خود به همین موضوع اشاره کرده است و ده نکته در این‌باره بیان کرده است. امیر لعلی هم دستورالعمل‌هایی برای مستندسازی در روابط‌عمومی داده است، قربانعلی تنگ‌شیر، از این گفته‌که بدون مستندسازی در روابط عمومی چه خسرانی بزرگ متحمل خواهیم شد. همچنین در میزگردی با حضور اسماعیل قدیمی و حمیدرضا حسینی‌دانا وضعیت مستندسازی در ایران و جایگاه آن در روابط‌عمومی‌ها واکاوی شده است.

حوزۀ عمومی: از قهوه‌خانه تا فیسبوک

حوزۀ عمومی مفهومی است که به‌طور گسترده در بسیاری از رشته‌ها، مانند علوم سیاسی، جامعه‌شناسی و علوم ارتباطات مورد مطالعه قرار گرفته است. مفهوم حوزۀ عمومی از زمانی که «یورگن هابرماس» برای نخستین بار آن را معرفی کرد، تغییرات زیادی را پشت‌سر گذاشته است. در پرونده‌ای در ماهنامه مدیریت ارتباطات این بررسی شده است که ظهور و فراگیری رسانه‌های تعاملی چه تأثیری به‌لحاظ مفهومی و عینی بر حوزۀ عمومی مدنظر هابرماس گذاشته است؟

بارگران بر دوش چشم

از دیگر مطالب شماره جدید ماهنامه مدیریت ارتباطات می‌توان به این موارد اشاره کرد؛ نیوشا طبیبی در ادامه سلسله یادداشت‌هایش دربارۀ غذا به سراغ نان سنگک رفته است و درباره چیستی و تاریخ این قوت ایرانیان مطلب خواندنی‌ای نوشته است. حسین گنجی، در بررسی برند شخصی این‌بار سراغ کامبیز درمبخش رفته است که همین اواخر متاسفانه کرونا او را از ما گرفت. دربخش «آپارات» مریم بهریان، فیلم «شب به‌خیر موفق باشید» را بررسی کرده است. این فیلم درباره «ادوارد مورو»، روزنامه‌نگار (گویندۀ شبکۀ «سی‌بی‌اس») است که برخلاف اکثریت جامعۀ آن روز، شهامت نه گفتن و پرسشگری را داشته است. نازیلا علوی، پژوهشگر ارتباطات و رسانه در ادامه مباحثش دربارۀ کودک و رسانه، به این پرداخته است که «مواجهه کودک با فضای مجازی و مواجهه والدین با کودکِ کاربر چگونه باشد؟»

همچنین، سعید معادی، پژوهشگر ارتباطات، پژوهشی مفصل درباره تأثیر استفاده از ماسک بر ایجاد اختلال در ارتباطات میان‌فردی انجام داده است. ماهنامه مدیریت ارتباطات این پژوهش بسیار خواندنی را خلاصه کرده است در شماره ۱۳۹ منتشر کرده است.

صاحب‌امتیاز این ماهنامه مؤسسه مطبوعاتی دایره‌رنگی ایده‌آل است، مدیرمسئول: امیرعباس تقی‌پور، سردبیر: علی ورامینی، تحریریه: حسن نمکدوست تهرانی، مسعود شاه‌حسینی، فاطمه مهدوی، محسن آزموده، ابوالفضل رجبی، بهار سرلک، آرمین هاشمی، محسن محمودی و با تشکر از حسین گنجی، رئیس شورای سیاست‌گذاری: سید غلامرضا کاظمی‌دینان، مدیر اجرایی و هماهنگی: بهنام تقی‌پور، طراح جلد: وند/ حامد شجاعی، مدیر هنری: یوسف فروتن، روابط‌عمومییگانه قاسمی و دیگر همکاران ماهنامه مدیریت ارتباطات: بهروز تقی‌پور، روشن مهدوی، سمیرا کیانی، آزاده آخوندی هستند.

شماره۱۳۹ماهنامه مدیریت ارتباطات را می‌توانید از فروشگاه دیجی‌کالا سفارش دهیدیا نسخه الکترونیک تمامی شماره‌ها را از طاقچه و مگیران خریداری کنید. علاقمندان جهت خرید نسخه فیزیکییا دریافت اشتراک سالیانه می‌توانند با شماره ۰۲۱۸۸۳۵۶۴۳۶ تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز