خبرگزاری کار ایران

از ضرورت بسط گفت‌وگو به‌جای خشونت‌ورزی تا الگوی نظارت بر مطبوعات در ماهنامه مدیریت ارتباطات ۱۳۸

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۱۲۲

در شماره صدوسی‌و‌هشت ماهنامه مدیریت ارتباطات مطالبی درباره ارتباطات سالم خانواده، نظارت بر رسانه در عصر توئیتر و اینستاگرام و برند شخصی داوری اردکانی و... آورده شده است.

به گزارش شماره جدید ماهنامه مدیریت ارتباطات، با پرونده ویژه ارتباط سالم خانوادگی و ضرورت بسط گفت‌وگو به‌جای خشونت‌ورزی و همچنین پرونده نظارت بر مطبوعات، به صورت فیزیکی و مجازی در دسترس علاقه‌مندان و مخاطبان قرار گرفت.

پرونده ویژه هم بگوییم، هم بشنویم

پرونده ویژه شماره ۱۳۸ماهنامه مدیریت ارتباطات درباره ارتباط سالم خانوادگی و ضرورت بسط گفت‌وگو به‌جای خشونت‌ورزی است. سالم کردن ارتباطات سیاسی، اجتماعی و حتی جهانی مستلزم آموختن ارتباطات فردی و بخصوص ارتباطات خانوادگی است. ارتباطی که یک سر طیف آن گفت‌وگو و سر دیگر خشونت‌ورزی است.

در این پرونده تلاش شده تا اهمیت گفت‌وگو به‌عنوان بهترین بدیل خشونت مشخص شود. از جمله مطالب این پرونده، گفتاری از دکتر محمدرضا سرگلزایی (روان‌پزشک) درباره گفت‌وگو، آداب و چیستی‌اش است. در مصاحبه با مجید رضاییان، استاد ارتباطات، ارتباط دوسویه روابط بین‌فردی و خانوادگی مطرح شد. شیرین احمدنیا، استاد جامعه‌شناسی و پژوهشگر خشونت خانگی، در گفت‌وگویی به مسئله آموزش مهارت‌های ارتباطی و مبارزه با کلیشه‌های جنسیتی ورود کرده است. در مصاحبه با کامبیز نوروزی، ابعاد حقوقی خشونت خانگی مورد بررسی قرار گرفت. دکتر امیرحسین جلالی، روان‌پزشک اجتماعی و مجری پویش «حرف و گفت» از وضعیت خشونت در خانه و اجتماع می‌گوید. امیرعباس تقی‌پور و علی ورامینی، مدیر مسئول و سردبیر ماهنامه مدیریت ارتباطات نیزیادداشت‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند. تقی‌پور در سرمقاله خود، زیربنای ارتباطات خانوادگی را بر پایه عشق می‌داند و معتقد است گفت‌وگوی مثبت میان اعضای خانواده این پایه را مستحکم می‌کند و باید آموزش مهارت‌های گفت‌وگو در میان اعضای خانواده را جدی بگیریم. علی ورامینی نیز در سخن سردبیر، وضعیت بحرانی فعلی در افزایش آمار طلاق وخشونت خانگی را زنگ خطری برای نخبگان می‌داند و بیان می‌کند که جای خالی اصحاب ارتباطات در آموزش مهارت‌های مرتبط با ارتباط فردی به‌شدت خالی است. مریم بهریان، دکتر شکوفه موسوی، علی نریمان، دکتر ماندانا بستانی، دکتر احمد حاجبی از جمله دیگر افرادی هستند که در این پرونده حضور دارند.

همه مسیرها باز است جز یکی

پرونده دیگر این شماره به موضوع نظارت بر مطبوعات اختصاص داده‌ شده است. فروزان آصف نخعی، روزنامه‌نگار، در یادداشتی با عنوان «برای جلوگیری از حرف مفت» به الگو نظارت غیرسازنده و سازنده بر مطبوعات پرداخته است. سیدعلی میرفتاح، از این گفته است که برای جلوگیری از نفوذ ابتذال سازوکاری دیگر باید اندیشه می‌شد و بشود. اما گفت‌وگوی ویژه این ماه با پدرام پاک آیین، نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات است. او در این گفت‌وگو ابتدا آسیب‌شناسی بر مطبوعات ایران داشته است و بعد از آن دربارۀ هئیت نظارت بر مطبوعات سخنان قابل توجهی بیان می‌کند. سیناقنبرپور و محسن آزموده از دیگر نویسندگان این پرونده هستند.

صفحاتی در ارتباط با برند شخصی، زیبایی شناسی غذا و...

جز پرونده‌های ذکر شده در شماره جدید طبق روال، حسین گنجی، روزنامه‌نگار ومنتقد هنری، در ادامه سلسله یادداشت‌های خود در صفحه برند شخصی به سراغ داوری اردکانی، محقق و فیلسوف نامدار ایرانی رفته است. شاهو صبار در آخرینیادداشت خود از مجموعه مقالاتی در باب تفکر انتقادی، به موضوع فروتنی در دانش و تلاش برای آموختن پرداخته است. در صفحه زیبایی شناسی غذا، نیوشا طبیبی، چگونگی کاشت چای در ایران و حضور این نوشیدنی گرم در سراسر زندگی ایرانیان را بررسی کرده است، همچنین فرهاد محرابی، گفت‎وگوی «دیوید بارسامیان» با «نوام چامسکی» درباره افشاگری‌های نظارت‌های گسترده دولتی بر اینترنت و تماس‌های تلفنی در آمریکا توسط اسنودن را ترجمه کرده است.

صاحب‌امتیاز این ماهنامه مؤسسه مطبوعاتی دایره‌رنگی ایده‌آل است، مدیرمسئول: امیرعباس تقی‌پور، سردبیر: علی ورامینی، تحریریه: حسن نمکدوست تهرانی، مسعود شاه‌حسینی، فاطمه مهدوی، محسن آزموده، ابوالفضل رجبی، بهار سرلک، آرمین هاشمی و با تشکر از حسین گنجی، رئیس شورای سیاست‌گذاری: سید غلامرضا کاظمی‌دینان، مدیر اجرایی و هماهنگی: بهنام تقی‌پور، طراح جلد: وند/ حامد شجاعی، مدیر هنری: یوسف فروتن، روابط‌عمومی یگانه قاسمی و دیگر همکاران ماهنامه مدیریت ارتباطات: بهروز تقی‌پور، روشن مهدوی، سمیرا کیانی، آزاده آخوندی هستند.

شماره ۱۳۸ ماهنامه مدیریت ارتباطات را می‌توانید از فروشگاه‌ دیجی‌کالا سفارش دهیدیا نسخه الکترونیک تمامی شماره‌ها را از طاقچه و مگیران خریداری کنید. علاقه‌مندان جهت خرید نسخه فیزیکی یا دریافت اشتراک سالیانه می‌توانند با شماره ۰۲۱۸۸۳۵۶۴۳۶ تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز