خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

استقبال از گردشگری رویداد محور/ برندسازی و گل لوتوس برای گردشگری محور غرب کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۵۵۴

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی از استقبال گردشگران داخلی از حضور در رویدادهای مختلف خبر داد و گفت: گردشگری رویدادمحور در دوران پسا کرونا بسیار مورد استقبال قرار گرفته و در این میان محور غرب کشور رشد خوبی در این حوزه داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چند ماهی از گردهمایی مدیران میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پنج استان غربی کشور از جمله کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان و ایلام می‌گذرد. اجتماعی که برای تعریف و شکل‌دهی به محوری جدید درحوزه گردشگری شکل گرفت و قرار بر آن شد تا محور گردشگری غرب با داشتن جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی، تنوع قومی، زبانی و مذهبی در دوران پسا کرونا بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و توسعه یابد.

در این میان تقسیم کار بین استان‌های غربی انجام و مسئولیت کمیته برنامه ریزی و سیاست‌گزاری به کرمانشاه، کمیته تبلیغات، بازاریابی و اطلاع‌رسانی به لرستان، کمیته اقتصاد و زیرساخت به همدان، کمیته آموزش و پژوهش به کردستان و کمیته توسعه گردشگری خارجی (با تمرکز روی کشورهای همسایه) به ایلام داده شد.

سیدمصطفی فاطمی (مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی) درخصوص آخرین وضعیت توسعه گردشگری محور غرب کشور به ایلنا گفت: نشست خوبی با تشکل‌های گردشگری فعال در استان‌های غربی کشور داشتیم و سعی کردیم تا NGO‌ها را در موضوع محور غرب درگیر کنیم تا بتوانند واسطه‌ای بین گردشگران وفعالان گردشگری و جوامع میزبان باشند. دراین میان طی برگزاری همایشی فعالان گردشگری ۵ استان را گردهم آوردیم و کارگاه‌های آموزشی متعدد برگزار کردیم.

او درخصوص چگونگی توسعه گردشگری در محور غرب نیز گفت: شناسایی جاذبه‌ها، سطح‌بندی آن‌ها، تعیین محورهای گردشگری، تهیه بسته‌های سفر به مقصدهای غرب کشور، تهیه بسته‌های آموزشی برای نیروهای انسانی، راهنمایان و فعالان گردشگری… در این میان محورهای مختلف از رویداد گرفته تا خوراک، طبیعت و میراث‌فرهنگی مد نظر قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی افزود: در این میان تبلیغات و بازاریابی در غرب کشور محصول محور و گردشگر محور شد بدین صورت که تمرکز و معرفی رویدادها بیش از گذشته مد نظر قرار گرفت چراکه طی دو سال گذشته به واسطه شیوع کرونا شاهد تعطیلی و لغو برگزاری بسیاری از رویدادها بودیم. اکنون در دوران پسا کرونا برگزاری رویدادها رونق یافته و می‌تواند تبدیل به محور گردشگری برای توسعه گردشگری داخلی شود. در این میان تاکید بر انجام فعالیت‌های مشترک از حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی گرفته تا برندسازی و طراحی لوگوی مشترک استان‌ها را شامل می‌شود. این برند گل لوتوس است که اتحاد این ۵ استان را نشان می‌دهد.

استقبال از گردشگری رویداد محور/ برندسازی و گل لوتوس برای گردشگری محور غرب کشور

به گفته فاطمی، تاکید بر گردشگری برای همه بخصوص گردشگری برای معلولان، سالمندان و کودکان از دیگر برنامه‌هایی است که در توسعه گردشگری محور غرب کشور مد نظر قرار گرفت. محور هورامان که ثبت جهانی شده، توجه به نیازهای جامعه محلی، حفظ محیط زیست و توسعه گردشگری پایدار نیز مد نظر قرار گرفت.

او خاطرنشان کرد: درحال حاضر نیز شاهد توسعه و رشد گردشگری در محور غرب کشور هستیم به خصوص کردستان که گام‌های خوبی در این راستا برداشته. در لرستان نیز شاهد برگزاری جشنواره اقوام بودیم که مورد استقبال قرار گرفت. به نظر می‌رسد که محور غرب درحال حاضر به دلیل رویدادهایی که برگزار می‌کند از سایر محورهای گردشگری کشور جلو افتاده و میزبان تعداد زیادی از گردشگران است. رقابت سالمی بین استان‌های محور غرب کشور وجود دارد و همکاری خوبی در این میان شکل گرفته.

فاطمی یادآور شد: درحال حاضر یکی از موضوعاتی که در گردشگری داخلی مورد استقبال قرار گرفته، رویدادها هستند. حجم برگزاری این رویدادها در کشور زیاد و البته میزان استقبال نیز بسیار خوب است. تاکنون دیده نشده بود که از جشنواره سمنو پزان اراک یا جشنواره گل غلطان تا این اندازه استقبال شود. اگر برگزاری این رویدادها تا سال‌های گذشته به صورت محلی برگزار می‌شد، اکنون ابعاد ملی پیدا کرده و در صدد تنظیم تقویم رویدادها هستیم تا بتوانیم رویدادهای ملی در تقویم رسمی رویدادهای گردشگری کشور ثبت کنیم.

او ادامه داد: اعزام گروه‌های تسهیلگر به نقاط مختلف کشور به منظور توسعه پروژه محور نیز مد نظر قرار گرفته.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز