خبرگزاری کار ایران

معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی منصوب شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۸۳۷

علیرضا مختارپور رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در حکمی محمد جواد جعفریان را به عنوان معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، آیین تکریم و معارفه معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با حضورعلیرضا مختارپور رییس سازمان، هوتن والی نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع،‌ محمدهادی ناصری مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل و جمعی از مدیران این سازمان برگزار شد.

علیرضا مختارپور رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان گفت: برگزاری مراسم و آیین‌هایی از این دست که در دوره‌های مختلف انجام می‌شود، اقدامی ارزشمند است و از افرادی که دانش و تجربه‌های خود را در جهت پیشبرد اهداف سازمانی به کار بسته‌اند؛ قدردانی می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت و جایگاه اسناد در این سازمان، افزود: معاونت اسناد حداقل از سه نوع منبع برخوردار است که از ویژگی‌های آن به شمار می‌آید. یکی از آنها، منابع اسنادی کشور است که در این معاونت نگهداری می شوند و شامل منابع ذی قیمت بوده و از دارایی ارزشمند ملی محسوب می‌شوند.
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، نیروی انسانی را از دیگر منابع ارزشمند این سازمان برشمرد و گفت: منبع دوم نیروی انسانی سازمان است که در بخش ها و سطوح مختلف در جهت پیشبرد اهداف سازمان مشغول به کار هستند و این منبع انسانی گنجینه گرانبهایی است که بخشی از آن در این معاونت فعالیت می‌کنند.
مختارپورادامه داد: منبع سوم تجربه ای است که در طول سال ها فعالیت، در ذهن و فکر مدیران، معاونان، کارشناسان و روسای پیشین شکل می‌گیرد. ولی یکی از مشکلات و نواقص دستگاه‌ها خصوصا در حوزه فرهنگ این است که تجربه دوره های مختلف به صورت مدون و جمع آوری شده، برای استفاده پژوهشگران و مدیران دوره‌های بعدی تدوین نمی شود. در واقع این تجربیات به عنوان یک رویه ثابت و مهم گردآوری نشده است. امیدوارم از این پس این تجربیات جمع آوری شود و آقای طالب زاده (معاون سابق اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی) نیز در تدوین تجربه خود توفیق یابد.
وی با اشاره به سابقه پژوهشی معاون سابق اسناد این سازمان اظهار داشت: آقای طالب‌زاده از پژوهشگران، محققان و مدیران با سابقه در عرصه فرهنگ به شمار می‌رود که در دستگاه‌های مختلف فعالیت داشته است، وظیفه خودم می‌دانم از زحمات وی تشکر و قدردانی کنم و تقاضا دارم غیر از تدوین تجربه مدیریتی خود، در آشنا کردن مجموعه معاونت اسناد با آقای جعفریان معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی همراه باشد تا وی به سرعت و سهولت مشغول به فعالیت شود.
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با اشاره به فعالیت‌های محمد جواد جعفریان معاون اسناد این سازمان یادآور شد: آقای جعفریان از نیروهای فرهنگی و با سابقه مدیریتی موثر در دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی کشور است که در حوزه‌های مختلف فعالیت کرده است. امیدواریم بیماری کرونا در جهان و ایران از بین برود و همه به زندگی عادی بازگردند و بتوان دوره جدیدی را در سازمان آغاز کرد تا با رفع نواقصِ ناشی از برخی از موانع، به اهدافی که برای معاونت و سازمان در این مجموعه فرهنگی پیش بینی شده، دست یافت.
در ادامه این مراسم، خسرو طالب زاده معاون پیشین اسناد این سازمان گفت: تجربه‌های کسب شده در مسیر حرفه‌ای افراد، تنها مختص به خود فرد نیست. زیرا هزینه‌های زیادی برای کسب این تجربه شده و بیت المال است. به همین دلیل تجربه هایی که در این سازمان کسب کرده ام را باید به آن برگردانم؛ از همین رو انتقال تجربه های خود را وظیفه عرفی، شرعی، قانونی و اخلاقی می دانم و در این زمینه نگارش و تدوین تجربه کاری را به انجام خواهم رساند.
محمد جواد جعفریان معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با ابراز خرسندی از آغاز فعالیت در معاونت اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، اظهار داشت: کتابخانه ملی همیشه برای بنده مجموعه ای قابل احترام بوده است و خداوند را شکر می کنم که در امر خدمت رسانی در این سازمان فعالیت خود را آغاز کرده ام. امید است با همراهی کارشناسان خوبی که در این سازمان وجود دارد و همچنین راهنمایی‌های آقای طالب زاده،‌ معاونت اسناد در مسیر ارتقای خود به جایگاه واقعی و بهتر دست یابد.
وی افزود: ضمن احترام به تلاش‌هایی که از گذشته تا کنون انجام شده است، معتقدم سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران هم اکنون دوره‌ای را سپری می‌کند که مدیریت تخصصی در راس آن وجود دارد و این مهم موقعیت و فرصت ویژه‌ای را فرآهم می‌کند تا مجموعه را به جایگاه رفیع برسد.

معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران یادآورشد: کتابخانه های ملی در هر کشور، از مهمترین مراکز علمی، فرهنگی و پژوهشی به شمار می روند که بسیار قابل احترام هستند و اعتبارات آن نیز جزو اعتبارات اجتناب ناپذیر است. بنابراین اعتبارات این مراکز را مانند اعتباراتی که صرف آموزش و پرورش می‌شود ضروری و غیرقابل حذف می‌دانند. همچنین اعتبارات معنوی این مجموعه نیز انکارناپذیر است و تلاش داریم از توان، جایگاه و قابلیت مدیران و کارشناسان بهره‌مند شویم و در این راستا از دریافت تجربه کارکنان و مدیران پیشین برای ادامه مسیر استقبال می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز