خبرگزاری کار ایران

محمدرضا کریمی؛ تنبک نواز پیشکسوت لرستان درگذشت

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۸۰۶

محمدرضا کریمی نوازنده تنبک و مدرس موسیقی لرستان روز گذشته چهارشنبه هفدهم فروردین ماه، دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا کریمی یکی از پیشکسوتان و استادان موسیقی لرستان روز گذشته چهارشنبه هفدهم فروردین ماه در سن شصت و نه سالگی از دنیا رفت.

زنده یاد کریمی متولد سال ۱۳۳۲ به مدت پنجاه سال به فعالیت‌های هنری مشغول بود و علاوه بر تربیت شاگردان بسیار در عرصه تنبک نوازی اجراهای زیادی داشته است. او در نوازندگی و تدریس تنبک پیرو مکتب حسین تهرانی بوده است. او از سال ۱۳۵۲۱۳۵۲ به استخدام اداره فرهنگ و هنر درآمد. او در آلبوم‌هایِ ماندگاری مانند «سوار»، سفیدکوه»، «یافته»، «کوچ»، «آرزو»، «آئینه اشک»، ، «سفره دل»، «نسیم دل»، و «همدنگ» تنبک نوازی کرده است.

فرج علیپور، مرحوم حشمت‌اله رشیدی، محمد میرزاوند، ایرج رحمانپور، بهمن اسکینی، غلام سبزعلی، علی‌حسین شمسی، فضل‌الله صفاری و… از جمله خوانندگانی بوده‌اند که محمدرضا کریمی با آن‌ها در پروژه‌های مختلف موسیقی همکاری کرده است. وی همچنین وی با نوازندگانی مانند مرحوم حسین‎ سالم، رامین دربندی، منصور سالم، فیروز گودرزی، صادق سیف، فرج علی‎پور و با اساتید برجسته موسیقی ایرانی ازجمله مرحوم استاد محمدرضا لطفی، حسین علیزاده و کامکارها همکاری داشته است.

مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم محمدرضا کریمی امروز پنج‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ در استان لرستان، شهرستان خرم‌آباد برگزار خواهد شد و در قطعه هنرمندان این شهرستان به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز