خبرگزاری کار ایران

"معنای زندگی را دریافتن"، "بی‌خواب شدن" و "اندیشیدن و آشپزی" منتشر شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۸۳۹

"معنای زندگی را دریافتن"، "بی‌خواب شدن" و "اندیشیدن و آشپزی" از مجموعه جدید کتاب های خودیاری است که توسط نشر هنوز روانه بازار کتاب شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشر هنوز در قالب جستارهایی برای زندگی درصدد منتشر کردن مجموعه کتاب‌هایی برآمده که با توافق آلن دوباتن و موسسه مدرسه زندگی جهت انتشار آن‌ها همراه هستند در این مجموعه کتاب‌هایی از جمله «معنای زندگی را دریافتن»، «بی‌خواب شدن» و «اندیشیدن و آشپزی» جای گرفته‌اند.

کتاب «معنای زندگی را دریافتن» سعی دارد مجموعه‌ای از راه‌ها را بررسی کند تا کشف کند معنای زندگی‌مان کجاست. این بررسی حول محور ۸ مفهوم عمده معنادار می‌گردد که از آن جمله می‌توان به عشق، خانواده، شغل، دوستی، فرهنگ، سیاست، طبیعت و فلسفه اشاره داشت.

در مقدمه کتاب تاکید شده است که در اینجا هدف آن نیست که معنا بخش‌هایی جدید را شناسایی کنیم بلکه هدف این است که اموری آشنا را یادآوری کنیم و شهر دهیم این امور باید مسیر ما را مشخص کند و ما را توانمند سازد که به خواسته‌هایمان پی ببریم یا اگر اوضاع موافق خواسته‌های ما نبود، خواسته‌های نو در پیش بگیریم.

در پشت جلد کتاب «معنای زندگی را در یافتن» آمده است: معنای زندگی چیست؟ فکر کردن بی‌پرده و بی‌اندازه به معنای زندگی وقت گذرانی نامتعارف و نا موفقی به نظر می‌رسد که گاه نیز ناخواسته خنده‌آور از کار درمی‌آید این ظاهراً کاری نیست که انسان فانی عادی به آن دست بزند یا چندان دستاوردی برایش داشته باشد اما در حقیقت این موضوع به همه مربوط می‌شود همه ما باید به معنای زندگی بیندیشیم و زندگی معنادار را برای خود تعریف کنیم و به سوی معنادارتر کردن زندگی‌مان گام برداریم.

این کتاب توسط محمد یوسفی شیرازی ترجمه و با قیمت ۳۹۰۰۰ تومان در قالب ۱۰۳ صفحه روانه بازار شده است.

بی‌خواب شدن

کتاب «بی خواب شدن» یکی دیگر از کتاب‌هایی است که در قالب جستارهایی برای زندگی منتشر شده.

در پیشگفتار این کتاب آمده: درباره اینکه چطور بخوابیم کتاب‌های بسیاری نوشته شده است و ما در این کتاب می‌خواهیم به شما نشان دهیم وقتی نمی‌خوابید چه اتفاقی می‌افتد شاید به این ترتیب متوجه شوید فقط شما نیستید که دچار بیخوابی شده‌اید و شکنجه می‌شوید این کتاب تصویری به شما ارائه می‌دهد که در آن می‌توانید برخی از جوانان بی‌خوابی را که کمتر درباره‌شان صحبت شده و از قضا بسیار جالب و ارزشمند ببینید تصویری از آنچه در شب در ذهن ما اتفاق می‌افتد زمانی که قرار است نا هشیار و در خواب باشیم اما اتفاقاً بیش از هر زمان دیگری در زندگی‌مان هشیاریم.

بی‌خوابی کابوس زمانه ماست با زندگی‌های پر مشغله که داریم تمام امیدمان این است که شب سر بر بالش بگذاریم و به خوابی راحت فرو برویم تا بتوانیم فردا صبح دوباره ماراتون زندگی را از سر بگیریم اما اگر خوابمان نبرد چه چطور می‌شود با بی‌خوابی کنار آمد آیا باید به عنوان یک مشکل پزشکی به دنبال درمانش باشیم آیا می‌تواند زاویه متفاوتی به بی‌خوابی نگاه کرد؟ آیا می‌توان با بی‌خوابی به صلح رسید؟ بعد از خواندن این کتاب بی‌خوابی‌هایتان کیفیتی متفاوت پیدا خواهد کرد.

این کتاب نیز در قالب داستان‌هایی برای زندگی توسط نشر هنوز و ترجمه نادیا فغانی در ۸۰ صفحه و با قیمت ۲۸۰۰۰ تومان منتشر و روانه بازار شده است.

اندیشیدن و آشپزی

کتاب اندیشیدن و آشپزی نیز از دیگر کتاب‌هایی است که مورد توجه موسسه مدرسه زندگی است و با توجه به اینکه سازمانی که معمولاً به روانشناسی و فلسفه می‌پردازد کتابی درباره غذا منتشر کرده باید انتظار کتابی را داشته باشیم که طبیعتاً نمی‌تواند چیز معمولی باشد.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: در سالهای اخیر نقش غذا در سلامت جسمی بشر مورد توجه قرار گرفته اما آنچه چندان به آن توجه نشده تاثیر آشپزی و غذا خوردن بر سلامت روانی و هوش عاطفی انسان‌هاست در این کتاب قصد بر آن است تا به مخاطب نشان داده شود که اجزای بشقاب غذایتان با القای دیدگاه‌ها عواطف و حالات روحی چگونه می‌توانند به شما کمک کنند تا با چالش‌های هستی مواجه شوید معتقد هستیم غذا می‌تواند مهمترین ایده‌های زندگیمان را در خود جمع کند، نگه دارد و انتقال دهد.

در متن پشت جلد کتاب نیز آمده است: از میان حواس پنجگانه بیش از همه حس بینایی و سپس حس شنوایی به کمک ما نمی‌آیند و به خردورزی و فلسفیدن کمک می‌کنند و اغلب اوقات چندان جدی گرفته نمی‌شود مگر در قالب یک فنجان چای یا قهوه که گاهی به آن پناه می‌بریم تا از خستگی امان بکاهد یا تکه شکلات و شیرینی که خوراک سلول‌های مغزمان باشد.

آنچه در این کتاب به آن پرداخته شده هم این حس چشایی است و اینکه تا چه حد نقش آن در ایجاد انواع حس و حال‌های روانی و القا انواع مختلف فکر مغفول مانده است غذا خوردن و غذا درست کردن هر یک به گونه‌ای می‌توانند ما را وارد حال و هوای کنند که شاید بقیه حواس پنجگانه کمتر از عهده‌اش بر بیاید. هر دستور غذا صدای جوان هم ظاهری‌اش شما را به سفری خواهد برد که از لحظه روشن کردن اجاق گاز خانه تا شروع می‌شود و با نشستن پشت میز به قصد خوردن غذایی که تهیه کرده‌اید پایان می‌یابد.

این کتاب نیز توسط نادیا فغانی ترجمه و در قالب ۳۹۰ صفحه با قیمت ۱۲۰ هزار تومان روانه بازار کتاب شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز