خبرگزاری کار ایران

پیانیست ایتالیایی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

موسیقی ایران را کامل نمی‌شناسم اما آن را دوست دارم/ رویدادهای فرهنگی هنرمندان دنیا را به هم نزدیک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۷۸۵

سرپرست گروه «ایتالیای کوچک» و پیانیست و آهنگساز روز گذشته در تالار وحدت به اتفاق اعضای گروهش اجرایی خوب و زیبا را به نمایش گذاشت. او پس از اجرا درباره سبک و سیاق گروهش و موضوعاتی در رابطه با موسیقی و جشنواره در جمع خبرنگاران توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از گروه‌های شرکت کننده در جشنواره موسیقی از کشور ایتالیا به ایران آمده است و روز دوشنبه بیست و پنج بهمن ماه در تالار وحدت روی صحنه رفت.

جیووانی گوئیدی به اتفاق اعضای گروهش در سبک جر به اجرای قطعاتی پرداختند و بداهه‌نوازی نقش تعیین کننده‌ای در این اجرا داشت و با استقبال مخاطبان مواجه شد.

استفانو کاربونلی (نوازنده گیتار الکتریک و گیتار آگوستیک)، نیکول فرانچسکو فراگلیا (نوازنده گیتار الکتریک)، جورمر (نوازنده باس الکتریک)، فدریکونگری (نوازنده درامرز)، جییوانی باکوولا (نوازنده درامز) از دیگر اعضای ارکستر «ایتالیای کوچک» بودند.

جیووانی گوئیدی که حین اجرا تک نوازی های خوبی هم داشت، پس ازاجرای کنسرت با خبرنگاران گفتگو کرد.

او درباره سبک موسیقی که به اتفاق اعضای گروهش به اجرای آن پرداخت درباره سبکش و نظرش درباره موسیقی ایران به خبرنگار ایلنا گفت: من در موسیقی جز ایتالیایی فعال هستم و این سبک به روشهای مختلف و بر اساس سلایق هنرمندان اجرا می‌شود.

او در ادامه حضورش در جمع خبرنگاران درباره ایران و موسیقی ایرانی گفت: من با موسیقی ایرانی و سبک‌های آن آشنا هستم و به نظرم شما ایرانی‌ها موسیقی زیبایی دارید. اما خب موسیقی ایرانی را به صورت کامل نمی‌شناشم و بر آن اشراف ندارم.

او افزود: برای دومین بار به ایران آمده‌ام و به اجرای کنسرت پرداخته‌ام و حال که بازهم به کشورتان آمده‌ام بدون نگرانی کرونا در فستیوال موسیقی فجر حضور یافتم و از طرفی همه اعضای گروهم واکسن زده‌اند.

جییوانی گویئدی در ادامه توضیحاتش درباره تعامل‌های فرهنگی به واسطه دعوت از هنرمندان در جشنواره‌ها، گفت: شرکت در جشنواره‌هایی چون فجر و حضور در کشوری چون ایران موسیقی یک الفبای جهانی است و برای ما بسیار اهمیت دارد چون وجود چنین اتفاقات و رویدادهایی فرهنگ ها را به هم نزدیک می‌کند.

جییوانی گویئدی درباره برگزاری مسترکلاس‌ در ایران نیز گفت: هنوز این فرصت پیش نیامده و شاید بار بعد که به ایران می‌آیم این کار را انجام دهم و امیداوارم این اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز