خبرگزاری کار ایران

چهاردهمین جشنواره تجسمی فجر افتتاح شد/ سینما، تئاتر و موسیقی به هنرهای تجسمی نیاز دارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۰۴۳

چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با حضور مشاور وزیر ارشاد، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل اداره هنرهای تجسمی و رییس موزه هنرهای معاصر امروز جمعه پانزدهم بهمن ماه در موسسه فرهنگی ـ هنری صبا آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، افتتاحیه چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر امروز جمعه پانزدهم بهمن ماه در موسسه فرهنگی – هنری صبا آغاز شد.

محمود شالویی (مشاور وزیر ارشاد)، محمود سالاری (معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، هادی مظفری (مدیر کل اداره هنرهای تجسمی) و احسان آقایی (رییس موزه هنرهای معاصر) در این مراسم حضور داشتند.

محمد شالویی و محمود سالاری از آثار دیدن کردند و محمود سالاری (معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) هم گفت: در جشنواره هنرهای تجسمی ده بخش داریم که هر بخش برگزیدگان خودش را خواهد داشت. از طرفی علاوه بر شرکت کنندگان اساتید هم در این رویداد حضور دارند.

او افزود: رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی اهمیت دارند و در سینما و تئاتر و حتی موسیقی به آن نیاز داریم؛ بنابراین این جشنواره برای کلیت هنر کشور مهم است. مانند ورزش‌های دومیدانی و ژیمناستیک برای بقیه رشته‌های ورزشی.

سالاری درباره تفاوت جشنواره چهاردهم با دوره‌های قبل هم توضیحاتی داد. او گفت: یکی از تفاوت‌ها افزایش ۴۰ درصدی آثار و شرکت کنندگان است و بعد اینکه ما امسال جشنواره را در ۳۰ استان داریم و قرار شد هر استان یک دبیر داشته باشد و جشنواره در اغلب شهرها اجرا شود.

گفتنی است پروژه کاتب در موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار شده و محمد احصایی، فرامرز پیلارام، حسین زنده رودی، شهاب‌الدین مستمند، صادق تبریزی، محمد سعید نقاشیان، حسین غلامی، احمد محمدپور، جعفر صادقی، حمیدرضا قلیچ‌خانی، فریدون فخری جوقان، کیارش یعقوبی، صداقت جباری، امیر شاهرخ فریوسفی از جمله هنرمندانی هستند که آثارشان در این بخش از جشنواره نمایش داده شده. نمایشگاه بخش نظامی گنجوی در رشته‌های نقاشی، نگارگری و خوشنویسی و همچنین آثاری از زنده‌یاد کامبیز درمبخش و اصغر کفشچیان مقدم نیز در موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار شده. طوبای زرین هم بخش رقابتی جشنواره چهاردهم است که به رشته‌های مختلف اختصاص دارد.

گفتنی است چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، همزمان در تهران و ۳۰ استان کشور از امروز جمعه پانزدهم بهمن ماه آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز