خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اختصاص اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومانی برای حفاظت الکترونیک کاخ گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۷۶۴۵

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان خبر از تخصیص اعتبار ۲میلیارد ۵۰۰ هزار تومانی به حوزه حفاظت الکترونیک (نظارت تصویری) و ایمن‌سازی برق این مجموعه به صورت اسناد خزانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آفرین امامی (مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان) با اشاره به فعالیت‌های اخیر این مجموعه میراث جهانی از ابلاغ اعتبارات در حوزه حفاظت الکترونیک به کاخ گلستان خبر داد و گفت: ۲میلیارد ۵۰۰ هزار تومان در حوزه حفاظت الکترونیک (نظارت تصویری) و ایمن‌سازی برق در اختیار ما قرار داده‌اند که در حال حاضر به صورت اسناد خزانه است. این اعتبار به منظور تهیه طرح جامع حفاظت الکترونیک و رفع مشکلات زیرساختی تخصیص یافته و ادامه فازبندی و ادامه ایمن‌سازی برق، خصوصا تابلوهای برق است. در سال گذشته تابلو برق اصلی کوپلینگ مجموعه تعویض و ایمن شد.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان ادامه داد: سال گذشته تعدادی دوربین مدار بسته به مجموعه اضافه شد و امسال نیز این طرح ادامه خواهد یافت. درواقع اعتباری که در نظر گرفته شده برای ایمن‌سازی و رفع مشکلات زیرساختی مصرف خواهد شد.

نگارخانه و موزه مخصوص جزء موزه‌های هستند که اجرای طرح حفاظت الکترونیک در آن‌ها انجام خواهد شد و به گفته امامی از اعتبار ۲میلیارد ۵۰۰ هزار تومان تخصیص یافته برای رفع زیرساخت حفاظت الکترونیک آن هزینه خواهد شد.

او همچنین از فراهم بودن امکان بازدید از مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان خبر داد و گفت: هر دو درب ورودی مجموعه در بخش باب عالی و میدان ارگ به طور همزمان باز و فعال هستند و بازدیدکنندگان می‌توانند از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ بلیط تهیه کنند و اما اگر تمایل دارند که از مجموعه به طور کامل بازدید داشته باشند بهتر است که نهایتا تا ساعت ۱۴ در کاخ گلستان حضور داشته باشند. ضمن آنکه مجموعه تا ساعت ۱۷ فعال است.

به گفته امامی، محدودیتی برای بازدید وجود ندارد البته تورهای گروهی به صورت یکجا وارد موزه‌ها نمی‌شوند و عموما هم تورهای گروهی به کاخ نمی‌آیند و اگر هم باشند در تعداد محدود از موزه‌ها دیدن می‌کنند. درحال حاضر تعداد گردشگران خارجی کاخ گلستان قابل توجه نیست.

رو به اتمام بودن مرمت ارسی‌های باب عالی، حفاظت و مرمت سنگفرش حیاط اختصاصی عمارت بادگیر، مرمت تابلوی قهوه‌خانه‌ای با موضوع عاشورا در کارگاهی که با همکاری پژوهشگاه میراث و گردشگری فعال شده، مستندسازی به روش فتوگرامتری و تهیه طرح سه بعدی شمس‌العماره با تمام تزیینات، مرمت اضطراری بخشی از شمس‌العماره و طرح مطالعاتی آب نماهای مجموعه؛ از جمله فعالیت‌هایی است که در کاخ گلستان درحال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز