خبرگزاری کار ایران

کاروان حبیب به زنجان رسید/ افتتاح نمایشگاه عکس و پوستر با موضوع حاج قاسم

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۷۸۸

کاروان هنری روایت حبیب در سومین استان مقصد خود به زنجان رسید و نمایشگاه عکس و پوستر با موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی را در حسینیه اعظم زنجان افتتاح کرد.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه عکس و پوستر کاروان هنری روایت حبیب صبح روز ۱۸ آذرماه در حسینیه اعظم زنجان با حضور جمعی از چهره‌های فرهنگی، هنری، سیاسی و نظامی افتتاح شد.

امیر نعمتی (رئیس حوزه هنری استان زنجان) در حاشیه این مراسم گفت: نمایشگاه عکس و پوستر کاروان هنری روایت حبیب شامل آثاری از هنرمندان عکاس و گرافیست با موضوع خدمت‌های سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی در ابعاد گوناگون زندگی شخصی و کاری ایشان است. این نمایشگاه قرار است در تمامی استان‌های میزبان کاروان هنری روایت حبیب به نمایش گذاشته شود.

وی افزود: نمایشگاه عکس و پوستر کاروان هنری روایت حبیب در زنجان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان و امام جمعه شهر زنجان و همچنین معاونت امنیتی و سیاسی استان زنجان و فرماندار زنجان به همراه استقبال پر شور مردم زنجان افتتاح شد.

نعمتی ادامه داد: آغاز حرکت کاروان هنری «روایت حبیب» از زادگاه سردار دل‌ها، استان کرمان و سپس استان اصفهان بوده که بر طبق برنامه‌ریزی انجام شده ۱۸ و ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۰ این کاروان هنری میهمان زنجانی‌های ولایتمدار خواهد بود.

رئیس حوزه هنری استان زنجان افزود: برپایی غرفه نقاشی کودک و غرفه دلنوشته‌هایی برای حاج قاسم، برپایی موکب و نمایشگاه عکس و آثار تجسمی از دیگر برنامه‌های اجرایی این رویداد فرهنگی هنری در زنجان است.

نعمتی ادامه داد: برگزاری شب خاطره با حضور شخصیت‌های هنری و مذهبی ملی و استانی از ویژه برنامه‌های است که در طی روزهای یاد شده در حسینیه اعظم زنجان برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: ویژه برنامه شب خاطره روایت حبیب با خاطره گویی سردار اصانلو و سردار کرمی فرمانده سپاه استان زنجان به همراه شعر خوانی شاعر آئینی ولی الله کلامی زنجانی روز جمعه ۱۹ شهریور همزمان با میلاد حضرت زینب کبری سلام الله علی‌ها ساعت ۱۸ در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان و امام جمعه شهر زنجان نیز در بخشی از سخنرانی خود در این مراسم ضمن قدردانی از برپایی چنین نمایشگاهی جهت زنده نگه داشتن یاد و نام شهید حاج قاسم سلیمانی از عموم مردم زنجان دعوت کرد تا از این نمایشگاه دیدن کنند.

گفتنی است، «کاروان هنری روایت حبیب» در دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی، در ۱۰ استان کشور به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌پردازد. این رویداد فرهنگی و هنری که به همت بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سپهبد قاسم سلیمانی (مکتب حاج قاسم) و با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، از ۱۱ آذرماه ۱۴۰۰ به مدت یک ماه در ۱۰ استان مختلف اجرا خواهد شد. طی این رویداد فرهنگی، برنامه‌های متنوعی چون شب خاطره، شعرخوانی، سرود و موسیقی، نمایش فیلم و انیمیشن، اجرای تئاتر، نقالی و پرده‌خوانی، حماسه‌خوانی، رونمایی کتاب و برپایی نمایشگاه عکس و آثار تجسمی برگزار خواهد شد.

کرمان، اصفهان، زنجان، کردستان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی، استان‌های میزبان «کاروان هنری روایت حبیب» خواهند بود و اختتامیه این برنامه در تهران برگزار می‌شود.

کاروان هنری روایت حبیب در سومین استان مقصد خود ۱۸ و ۱۹ آذر ماه در حسینیه اعظم زنجان با برنامه‌های متنوعی میزبان عاشقان سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی خواهد بود و در ادامه سفرهای خود به سنندج خواهد رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز