خبرگزاری کار ایران

«شوخی می‌کنید مسیو تانر» با نثری ساده و طنزی گزنده منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۴۷۰

کتاب «شوخی می‌کنید مسیو تانر» با نثری ساده و طنزی گزنده انهدام و استحاله را روایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «شوخی می‌کنید مسیو تانر» روایت خانه‌ی تانر است که در جست‌وجوی آرمان‌شهری است که واقعیت ندارد، اما مایه‌ی تسلی می‌شود. شوخی می‌کنید موسیو تانر روایت انهدام و استحاله است. آدم‌ها می‌آیند و می‌روند و قرار است خانه‌ای از پاافتاده نونوار شود، اما سروکله‌زدن با این و آن صاحب خانه را زودتر از خانه می‌سازد.

این آدم‌ها انگار باهم دست‌به‌یکی کرده بودند. از چهار گوشه‌ی دنیا می‌آمدند، همدیگر را نمی‌شناختند، اما همگی ویروس واحدی داشتند، یک مرض واحد. سفرشان هدفی نداشت جز تضعیف مقاومت من، فرسودن صبر من در صنفشان انگار یک آیین پاگشایی داشتند، یک‌جور زیارت باید می‌رفتند به خانه‌ی تانر، انگار به کمپستل می‌روند. و فقط شایسته‌ترین‌ها، همین‌طور مبتلاترین‌ها و به‌ویژه، خل‌وچل‌ترین‌ها حق انجام این زیارت را داشتند.

ژان پل دوبوآ روزنامه‌نگار سابق در فرانسه تاکنون رمان‌های زیادی به چاپ رسانده که با استقبال هم روبه‌رو شده است. همچنین چندین فیلم سینمایی از آثار او ساخته شده است و توانسته جوایز بسیاری از جمله جایزه کنگور را در کارنامه‌ی خود ثبت کند.

تقریبا تمام آثار دوبوآ با نثری ساده و طنزی گزنده به زندگی شخصیت‌های تنهایی مثل خود نویسنده می‌پردازد. اما این تنهایی، فرقی اساسی با زندگی گوشه گیرانه و پر رمز و راز خود دوبوآ دارد. دوبوآ در کتاب «شوخی می‌کنید مسیو تانر» با طنز و زهرخند نشان می‌دهد که یک خانه چطور تشخص پیدا می‌کند و اگر بخواهد نفستان را بند می‌آورد. این رمان را اصغر نوری از زبان اصلی (فرانسوی) به فارسی برگردانده است. نشر افق نیز این کتاب را در قالب۱۹۲ صفحه با قیمت ۴۸ هزار تومان روانه بازار کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز