خبرگزاری کار ایران

رئیس موزه‌ هنرهای معاصر درگذشت علی گلستانه را تسلیت گفت

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۳۲۴

رییس موزه هنرهای معاصر تهران با انتشار پیامی درگذشت علی گلستانه (نقاش پیشکسوت) را به تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، احسان آقایی (رییس موزه هنرهای معاصر تهران) درگذشت علی گلستانه (هنرمند نقاش) را به جامعه هنری و خانواده آن هنرمند تسلیت گفت. 

رییس موزه هنرهای معاصر تهران نوشته است:

«هرچند منظره‌نگاران ایرانی ازمحمودخانملک_الشعرا تا امروز کَند و کاوهای فراوانی در بازنمایی داشته‌اند، ولی هنرمندانی که به اسلوبی شخصی در نگاه و تکنیک رسیده باشند، پرشمار نیستند. علی گلستانه در زمره‌ی هنرمندانی است دارای زبان دیداری و تکنیکی شخصی است به گونه‌ای که علاقمندانی که اندک آشنایی با نقاشی دارند، در نگاه نخست، آثارش را می‌شناسند. 

فرایند خلق اثر در نقاشی‌های گلستانه، به قول مشهور سهلِ ممتنع است؛ حرکت از جزء به کل با نگاهی کل‌نگر و کاربست متبحرانه‌ی خط و رنگ در یک ترکیب‌بندی استوار که منجر به نوعی بازنمایی می‌شود که در مرزهای انتزاع قابل درک و دریافت است و ناشی از تکرار و تجربه‌ی یگانه‌ی او از تفسیر بصری فرم در طبیعت است. در منظره‌های او سیطره‌ی نقاش بر منظره، مرهون زاویه‌ی نگاه ویژه‌ی هنرمند است. او در نگاه نخست فرم، رنگ، زوایا و عناصر دیداری چشم‌انداز را تحلیل می‌کند و سپس با ساده‌سازی و کاربست تکنیک متناسب با آن، مخاطب را در این تجربه‌ی بصری شریک می‌کند. 

فقدان علی گلستانه در این روزگار، شاید فقدان تلاش، تکرار مبنی بر نوجویی، فروتنی و تواضع در هنر ما است که اندک اندک به کیمیایی در هنر معاصر تبدیل می‌شود. برای توصیف او و سبک زندگیَش از ابن‌یمین وام می‌گیرم که: جهانی است بنشسته در گوشه‌ای. روحش قرین رحمت و آرامش.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز