خبرگزاری کار ایران

محیا شهسواری:

انتخاب نایب رئیس اصلح از اولویت‌های ورزش بانوان / به تعداد سهمیه‌های المپیک قانع نباشیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۲۹۹

کارشناس ورزش بانوان از تغییرات جدید در معاونت ورزش بانوان و سهمیه بیشتر برای حضور در المپیک گفت.

به گزارش ایلنا، محیا شهسواری (کارشناس ورزش) در برنامه صبحگاهی «درانتهای الوند» روز شنبه ۱۳ شهریورماه درباره اوضاع و برنامه‌های جدید ورزش بانوان در دوره جدید گفت: با توجه به اینکه آقای دکتر حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش دولت جدید انتخاب شدند و کار خود را با انرژی آغاز کرده اند، طبیعی است که ما تغییراتی هم در معاونت‌های مختلف وزارت ورزش داشته باشیم. 

وی ادامه داد: شاید این تغییر وتحولات در بخش معاونت بانوان هم انجام شود. دیدگاه جدیدی در وزارت ورزش وجود دارد که در بحث بانوان هم باید توجه ویژه‌ای به آن شود. 

این کارشناس ورزش با اشاره به مصاحبه‌های اخیر حمید سجادی وزیر جدید ورزش مبنی بر نگاه ویژه به ورزش بانوان بیان کرد: امیدواریم که درعمل هم شاهد این توجهات باشیم و تغییرات خوب و جدیدی را در این حوزه شاهد باشیم. 

شهسواری در ادامه این بحث توضیح داد: یکی از موضوعاتی که در بخش ورزش بانوان باید به آن توجه شود بخش نایب رئیس فدراسیون‌های ورزشی است. جایگاه نایب رئیس جایگاه کمی نیست و هدف آن، این است که نایب رئیس بانوان پیگیر مستقیم ورزشکاران زن در فدراسیون‌ها باشد و این ارتباط را با وزارت ورزش هم داشته باشد تا بتواند امکانات، اردو‌ها و شرایط را برای بانوان فراهم کند. بعضی اوقات مشاهده شده که رئیس فدراسیون از کارمندان خود برای این کار استفاده می‌کند تا تصمیم گیرنده نهایی خودش باشد، که باید این روند اصلاح شود. 

این کارشناس حاضر در برنامه «در انتهای الوند» با اشاره به نگاه وزارت ورزش به انتخاب نایب رئیس بانوان بیان کرد: در بعضی از مواقع رئیس فدراسیون برای انتخاب نایب رئیس، نمی‌تواند فرد مورد نظر خود را پیدا کند. چون تعداد زن‌هایی که مدیریت ورزشی بدانند کم است و به همین دلیل از وزارت ورزش کمک می‌خواهند که فردی را برای این کار انتخاب کنند. گاها در وزارت ورزش هم دیده شده که کارمند خودشان را به فدراسیون معرفی می‌کنند که از تجربه کافی برخوردار نیستند. 

وی اضافه کرد: در دوره قبلی این بحث مطرح شد تا مدیران ورزشی از میان قهرمانان ما تربیت شود تا تجریبات خودشان را در بخش مدیریت منتقل کنند. در نهایت این موضوع به طور کامل به نتیجه‌ای که مورد نظر وزارت ورزش بود، نرسید. ما مدیران جوانی را تربیت کردیم ولی آن طور که باید از آن‌ها استفاده نشد. 

این بانوی کارشناس ادامه داد: وقتی که ما یک فرد توانمند را به عنوان نایب رئیس بانوان در یک رشته ورزشی داشته باشیم، فرد خیالش راحت است که خودش خواهد بود و فدراسیون، ولی اگر افراد بیشتری حضور داشته باشند، رئیس فدراسیون اختیارات بیشتری خواهد داشت تا افراد بیشتری راانتخاب کند و از پتانسیل آن‌ها استفاده کند. 

وی در پایان بیان کرد: نکته‌ای که باید یاداوری کنم این است که نباید به تعداد کم بانوان در المپیک دلخوش باشیم. ما در این دوره از المپیک ۱۱ سهمیه کسب کردیم که اتفاق خوبی نسبت به دوره قبل بود، ولی چیزی که در کمیته المپیک وجود دارد برابری جنسی در تعداد سهمیه هاست. برای دوره بعدی المپیک در فرانسه کمیته بین المللی المپیک اعلام کرده که ۵۰٪ سهمیه‌ها مربوط به بانوان و ۵۰٪ مربوط به آقایان است. در المپیک توکیو هم دیدیم که در بخش پرچم داری این نگاه وجود داشت که باید یک پرچم دار خانم و یک پرچم دار آقا در مراسم افتتاحیه وجود داشته باشد. 

شهسواری ادامه داد: در حال حاضر که این دیدگاه در بحث بین المللی و در کشور ما وجود دارد، بهتر است که تعداد سهمیه‌ها را افزایش دهیم و نباید به تعداد فعلی قانع باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز