خبرگزاری کار ایران

افکار یک کارتن خواب در کتابفروشی‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۰۳۹

داستان بلند افکار یک کارتن خواب اثر محمد بویری زادگانی از سوی انتشارات سیب سرخ روانه بازار کتاب شد.

به گزارش ایلنا، «افکار یک کارت خواب» سومین اثر داستانی از محمد بویری زادگانی است که با تمی اجتماعی روایت شده و نگاهی خاص به زیست در آن جریان دارد.

این نویسنده درباره اثر داستانی تازه خود عنوان کرد: «افکار یک کارتن‌خواب» دارای تم اجتماعی و شجاعت است؛ و با اینکه داستان در یک فضای فرا واقع‌گرایی و سورئال اتفاق می‌افتد، در آن سعی کردم معضلاتِ اجتماعی که اکنون در جوامع عقب‌مانده و درحال‌توسعه گریبان گیر مردم شده را، به تصویر بکشم؛ از طرفی، شخصیت اول داستان یک فرد بی‌خانمان است که زندگی پُر مشقتی دارد و با این حال، سعی دارد دوستِ گم شده‌اش را پیدا کند و برای این کار شجاعانه تلاش می‌کند.

وی افزود: بطور کلی کتاب «افکار یک کارتن‌خواب» دارای پیام‌های اجتماعی و فرهنگی‌ست برای درک بهتر آسبیب‌دیدگان اجتماع. البته مسلماً به دنبال انتقال تنها یک مفهوم نیستم و در داستان روی انتقال چند مفهوم کار کردم. اما مهم‌ترین‌ مفهوم موردنظرم بی‌توجهی و عدم احساس مسئولیت شهروندان نسبت به یکدیگر در زندگی شهری نوین است. در زندگی شهری نوین، فردگرایی به یک تز روشنفکرانه و یک سبک زندگی جذاب تبدیل شده. فردگرایی، ضمن فراهم کردن شکوفایی‌های فردی، از آن طرف باعث بی‌توجهی به دغدغه‌های اجتماعی می‌شود. به عبارتی، فردگرایی انسان را معطوف به زندگی فردی و دغدغه‌های فردی می‌کند و متاسفانه در خلال این تک محوری، ما فراموش می‌کنیم که هر شهروند نسبت به دیگر شهروندان وظایف و تعهداتی دارد. 

این نویسنده همچنین افزود: آسیب دیدگان اجتماع و مردم طبقه‌ی ضعیف، قربانیان عمده‌ی این بی‌توجهی‌اند و داستان افکار یک کارتن‌خواب سعی دارد زوایای مختلف این جریان را به نمایش بگذارد. همچنین در داستان، در کنار شرح معضلات اجتماعی، به برخی از موضوعات فلسفی و روانشناختی هم اشاره می‌کنم که به خودی خود می‌تواند مخاطب را به فکر فرو ببرد.

داستان بلند «افکار یک کارتن خواب» را نشر سیب سرخ در 145 صفحه با قیمت 49 هزار تومان منتشر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز