خبرگزاری کار ایران

پاسخ معاونت هنری وزارت ارشاد به یک مصاحبه؛

انتساب عناوین سودجو به هنرمندان، دور از انصاف است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۹۷۱

معاونت هنری وزارت ارشاد نسبت به انتشار مصاحبه‌ای در ایلنا، با عنوان «فرهنگ و هنر نیازمند بازنگری و مدیران جهادی کارآمد است» واکنش نشان داد و نوشت: انتساب عناوین سودجو به هنرمندان، دور از انصاف است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در پی انتشار مصاحبه‌ای در خبرگزاری ایلنا با عنوان «فرهنگ و هنر نیازمند بازنگری و مدیران جهادی کارآمد است/ مدیران دوربینی مافیای هنرند» (در روز دوشنبه ۲۴ خرداد) روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توضیحاتی را در این زمینه در اختیار خبرگزاری قرار داده است.

این پاسخ به شرح زیر است:

«در بخشی از مطلب مذکور که مصاحبه با مصطفی بوعذار است، ایشان گفته است که مدیران شعار حمایت از هنر دینی و ارزشی می‌دهند اما همراه جریان زیاده‌خواه و مافیا هستند. در این دوره رویدادهای متعددی با حمایت معاونت هنری و اداره‌کل هنرهای نمایشی با مضامین دینی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شده است از جمله این رویدادها، سومین سوگواره تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی به دبیری آقای مصطفی بوعذار است که انجمن هنرهای نمایشی ایران و کانون تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی از حامیان این رویداد بودند. برگزاری بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر، حمایت از نمایش هایی به مناسبت چهلمین سال انقلاب اسلامی در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، حمایت از جشنواره تئاتر صاحبدلان به مناسبت ایام محرم و صفر، حمایت از دومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی، تولید و اجرای موسیقی نمایش علمدار به مناسبت عاشورا، مستند نمایشی سرباز درباره حاج قاسم سلیمانی، برگزاری چهار دوره همایش تئاتر صاحبدلان به مناسبت محرم و صفر، حمایت از جشنواره‌های تئاتر رضوی، حمایت از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، جشنواره تئاتر خیابانی شرهانی، بخش سرباز انقلاب سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، تولید و اجرای نمایش‌هایی با موضوع شهدای هسته‌ای، رونمایی از نمایشنامه چهاراه خندق (زندگینامه شهید برونسی)، رونمایی ۳۱ کتاب و نمایشنامه دفاع مقدس با همکاری بنیاد رودکی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و اجراهای متعدد تئاتر با مضامین دینی و دفاع مقدس در سالن‌های تئاتر مواردی از فعالیت‌های هنرمندان عزیز تئاتر است که معاونت امور هنری و اداره کل هنرهای نمایشی نیز از آنها حمایت کرده‌اند.

این‌ها مواردی از حمایت‌هایی است که فارغ از شعار و وعده با مشارکت و همراهی هنرمندان عزیز انجام شده اما همراهی با جریان زیاده خواه نیست.

آقای بوعذار در بخش دیگری از این گفتگو انتقاد کرده که معاونت هنری از افراد سودجو و فرصت‌طلب حمایت کرده است. با چنین تعریف و نظری که آقای بوعذار دارد، حمایت از سومین سوگواره تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی به دبیری ایشان و رویدادها و برنامه‌هایی که در بالا عنوان شد و هر اثر و برنامه‌ای که مورد حمایت معاونت هنری بوده است در طیف حمایت از افراد سودجو و فرصت‌طلب قرار می‌گیرد که انتساب چنین عناوینی به هنرمندان عزیز دور از انصاف است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز