خبرگزاری کار ایران

فرهنگ و هنر نیازمند بازنگری و مدیران جهادی کارآمد است/ مدیران دوربینی همراه مافیای هنرند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۲۸۹

مصطفی بوعذار گفت: مدیران دوربینی که مدام شعار حمایت از هنر دینی و ارزشی می‌دهند ولی در عمل، همراه جریان‌های زیاده خواه و مافیا هستند باید از چرخه مدیریت فرهنگی و هنری خارج شوند.

«مصطفی بوعذار» نویسنده و کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار ایلنا، تصریح کرد: با وجود تلاش‌های هنرمندان و فرهیختگان در تولید آثار فرهنگی و هنری به دلیل نبود برنامه مدون توسعه‌ای، وضعیت آشفته‌ای را پشت سر گذاشتیم.

این فعال فرهنگی با اشاره به رانت‌ خواری‌ها و باند بازی‌ها در فضای فرهنگی و هنری کشور خاطرنشان کرد: ارزیابی عملکرد مدیران هنری و نمایشی در بدنه وزارت ارشاد نشان می‌دهد که هیچ برنامه منسجم و تاثیرگذاری برای رشد و پویایی هنرمندان متعهد وجود ندارد.

دبیر سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی ادامه داد: مدیران دوربینی که مدام شعار حمایت از هنر دینی و ارزشی می‌دهند ولی در عمل، همراه جریان‌های زیاده خواه و مافیا هستند باید از چرخه مدیریت فرهنگی و هنری خارج شوند.

بوعذار یادآور شد: به دلیل شرایط نامناسب و رفتارهای دوگانه برخی مدیران نالایق، اغلب هنرمندان خانه نشین شده‌اند و رغبتی برای تولید اثر ندارند و منتظر تغییر وضعیت موجود هستند‌.

مدیر انجمن ادبی خوزخندان ادامه داد: فارغ از موازی کاری‌های متعدد و هدر دادن منابع مالی بدون نتیجه مشخص، نگاه سلیقه‌ای و جناحی هم حاکم بر فرهنگ و هنر است.

بوعذار با انتقاد از عملکرد معاونت هنری وزارت ارشاد در حمایت از افراد سودجو و فرصت طلب خاطرنشان کرد: جایگاه معاونت هنری وزارت ارشاد در دولت بعدی باید بر اساس خرد جمعی به اهلش سپرده شود و از کارنامه ناموفق وضعیت موجود درس بگیرد.

دبیر همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور با بیان اینکه «ما نقدهایی جدی به سیاست‌گذاری‌های اداره‌کل هنرهای نمایشی و معاونت هنری داریم» گفت: مدیران فرهنگی کشور باید صدای مطالبات و اعتراض‌ها را بشنوند و پاسخگوی نیازهای هنرمندان باشند.

بوعذار ادامه داد: هنرمندان در این برهه، پای کار بوده و پیگیرند و برای احقاق حقوق‌شان مطالبه‌گری می‌کنند.

او در پایان و در خصوص انتخابات پیش رو نیز گفت: هنرمندان و فرهیختگان، چشم بیدار ملت‌اند، اما نگران انتصابات فرهنگی پس از انتخابات نیز هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز