خبرگزاری کار ایران

افشای روابط پشت پرده سیا و القاعده

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۱۲۰

شبکه پرس تی وی در قسمت جدیدی از مجموعه مستند «۱۰ دقیقه»، روابط پشت پرده سیا و رئیس جمهور اسبق یمن را برملا می‌کند.

به گزار ش ایلنا به نقل از روابط عمومی شبکه، مستند «۱۰ دقیقه» به تهیه‌کنندگی مهدی عرب به بهانه انتشار فایل صوتی مربوط به مکالمه میان رئیس وقت سازمان سیا و رئیس جمهور اسبق یمن توسط انصارالله، به یکی از جدیدترین اسناد درباره همکاری طولانی مدت سیا و گروه تروریستی القاعده می‌پردازد. در این فایل صوتی، جرج تنت، رئیس وقت سازمان سیا به علی عبدالله صالح، رئیس جمهور اسبق یمن فشار می‌آورد تا یک تروریست القاعده‌ای را که در زندان یمن حبس است، آزاد کند. این یکی از جدیدترین اسناد درباره همکاری طولانی مدت سیا و گروه تروریستی القاعده است و پرداختن به آن ابعاد دیگری از این ماجرا را برملا خواهد کرد. 

این مستند همچنین سند مهم فاش شده دیگری از وزارت خارجه آمریکا را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد که حکایت از روابط عمیق بین سیا و القاعده و طمع داشتن آمریکا به یمن و تلاش برای تاسیس پایگاه نظامی در عدن و حمایت از یهودیان این کشور و به راه اندازی مراکز لهو و لعب دارد. 

در این مکالمه رئیس سازمان سیا اصرار دارد که دولت یمن یکی از عناصر القاعده (وابسته به آمریکا) را که در انفجار در ناوشکن «یو. اس. اس. کول» دستگیر شده بود، آزاد کند و علی عبدالله صالح نیز با آزادی این عنصر تکفیری بازداشت‌شده در صنعا و تحویل آن به مقامات آمریکایی موافقت می‌کند. 

این قسمت از مستند «۱۰ دقیقه» تولید شده در شبکه پرس تی وی، یکشنبه ساعت ۱۴:۲۰ به وقت تهران روی آنتن پرس تی وی می‌رود و بازپخش آن ساعت ۰۰:۲۰.۱۲:۲۰ و ۱۷:۲۰ روز دوشنبه، ساعت ۱۴:۰۰ سه شنبه و ۱۹:۲۰ و ۰۳:۲۰ روز چهارشنبه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز