خبرگزاری کار ایران

مدیر‌کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری خبر داد:

عکس‌ها و تصاویر تبلیغاتی گردشگری ضابطه‌مند می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۲۲۵

مدیر‌کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: برای اولین بار «راهنمای تولید ویدئوهای تبلیغاتی گردشگری» و «راهنمای تولید عکس‌های تبلیغاتی گردشگری» در دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری، تدوین و به ادارات کل استانی وزارت‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور ابلاغ شده است.

به گزارش ایلنا، محمد قاسمی  (مدیر‌کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی) گفت: یکی از برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌های اصلی این دفتر در زمان شیوع ویروس کرونا، ارتقای کمی و کیفی اقلام تبلیغاتی به‌ویژه در حوزه ویدئو و عکس جهت استفاده موثر و اثر‌بخش در دوران پسا‌کرونا بوده است.

او افزود: با توجه به اهمیت محصولات ویدئویی و عکس‌های تبلیغاتی گردشگری به عنوان یکی از تاثیرگذارترین ابزار بازاریابی جهت ایجاد و بهبود تصاویر مقاصد گردشگری و بر اساس نتایج حاصله از ارزیابی و آسیب‌شناسی اقلام تبلیغاتی تولید شده در استان‌های مختلف کشور، بر آن شدیم تا «راهنمای تولید ویدئوهای تبلیغاتی گردشگری» و «راهنمای تولید عکس‌های تبلیغاتی گردشگری» را با هدف آشنایی هر چه بیشتر مدیران و کارشناسان ادارات کل استانی با ویژگی‌ها و شاخصه‌های مختلف نمونه‌های برتر این قبیل اقلام تبلیغاتی در کشورهای پیشرو تدوین و برای اجرا ابلاغ کنیم.

مدیر‌کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری خاطرنشان کرد: دو  ضابطه مورد اشاره دارای ماهیت اجرایی بوده و به صورت گام به گام تنظیم شده است و انتظار می‌رود در صورت بکارگیری دقیق آنها توسط کارشناسان ذیربط ستادی و استانی در آینده نزدیک شاهد ارتقای کیفیت این بخش مهم از اقلام تبلیغاتی باشیم.

او ادامه داد: اصول و توصیه‌های این راهنماها مشخصاً به جنبه‌‌‌های تکنیکی همچون دارا بودن استراتژی مشخص، برخورداری از سناریوی قدرتمند، استفاده از تنوعی از نماها، خلاقیت در تدوین و کادر‌بندی، بهبود و اصلاح نور و رنگ و رعایت نکات لازم در بکارگیری نریشن، زیرنویس، موسیقی و اصوات طبیعی می‌‌‌‌‌پردازد.

قاسمی افزود: علاوه بر جنبه‌‌‌‌‌‌های تکنیکی، ابعاد محتوایی موضوع نظیر حضور افراد تاثیر‌گذار در آثار تولیدی، نمایش گردشگری تجربه محور، توجه کافی و مناسب به غنای فرهنگی و تاریخی کشور و تاکید ویژه بر تنوع کم‌نظیر آداب و سنن و رسوم مردمان نیز مد نظر قرار گرفته است.

قاسمی در پایان یادآور شد: از این پس رعایت مفاد و اصول این دو راهنما به عنوان معیار اصلی ارزیابی عملکرد استان‌ها در حوزه تولید محصولات ویدئویی و عکس‌های تبلیغاتی گردشگری در نظر گرفته خواهند شد؛ لذا از این حیث رعایت آن‌ها مهم و لازم‌الاجرا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز