خبرگزاری کار ایران

«چهارراهی با طعم یلدا» ویژه کودکان کار برپا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۸۰۱

به مناسبت شب یلدا برنامه «چهارراهی با طعم یلدا» باهدف ترویج فرهنگ فعالیت جهادی و کمک به نیازمندان به همت فرهنگ سرای گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، این طرح همزمان با مناسبت آیین ملی «شب یلدا» با عنوان «چهارراهی با طعم یلدا» با هدف گرمی جان کودکان کار در سرمای شروع زمستان با خنده و نشاط در دل این کودکان با چهره‌ای متفاوت در روزهای قرنطینه و شیوع کرونا برگزار می‌شود.

برنامه «چهارراهی با طعم یلدا» روز یکشنبه 30 آذر از ساعت ۱۴ تا ۱۶ با توزیع بسته‌های شب یلدا حاوی ( انار، آجیل، اسباب بازی، ماسک، محلول ضدعفونی و اینفوگرافی‌های بهداشتی مبارزه با کرونا و ارتقای سلامت) در چهارراه‌های مختلف بین کودکان کار و اجرای برنامه‌های شاد و مفرح با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و آموزش نکات ایمنی برای مبارزه با ویروس کرونا برای آنها برگزار می‌شود.

آخرین شب پاییز که دراز ترین و تاریک‌ترین شب سال محسوب می‌شود با نام شب یلدا جایگاه ویژه‌ای در میان ایرانیان دارد.

شب یلدا با قدمت ۵۰۰ ساله به  پیش از میلاد برمی‌گردد و تاریخ وارد شدن آن به تقویم رسمی ایرانیان باستان به زمان داریوش یکم مربوط می‌شود. اعضای خانواده در این شب گردهم آمده و افراد مسن خانواده به خوانش قصه‌های کهن، داستان‌های شاهنامه می‌پردازند و حافظ‌خوانی هم در کنار خوردن هندوانه، آجیل و انار و شیرینی و میوه‌های مختلف از جنبه های نمادین این شب است. البته آیین شب یلدا در شهرهای مختلف ایران متفاوت اجرا می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز