خبرگزاری کار ایران

تفاهم‌نامه همکاری کتابخانه ملی و انتشارات علمی و فرهنگی امضا شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۲۶۷

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و انتشارات علمی و فرهنگی به منظور همکاری‌های پژوهشی و بهره‌مندی از توانمندی‌های فی‌ما‌بین، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند و پیشنهاد همکاری برای ثبت خاطرات فرهیختگان در قالب تاریخ شفاهی مطرح شد.

به گزارش ایلنا، تفاهم‌نامه همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی و انتشارات علمی و فرهنگی با حضور اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و نادره رضایی مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی به امضا رسید.

اشرف بروجردی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در نشست امضای این تفاهم‌نامه گفت:  امضای تفاهم نامه فی‌مابین موجب می‌شود داشته‌های فرهنگی این دو نهاد علمی و فرهنگی برای آیندگان حفظ شود.

وی ادامه داد: امروزه اهمیت تاریخ شفاهی بر هیچ یک از ما پوشیده نیست و می‌توان با برگزاری جلسات متعدد و حضور بزرگان فرهنگی کشور، خاطرات فرهیختگان در قالب تاریخ شفاهی ضبط و ثبت شود تا جامعه علمی کشور آنها را مورد استفاده قرار دهند.

نادره رضایی مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی به تشریح فعالیت‌های این انتشارات گفت: این انتشارات از دهه 30 از سوی زنده‌یاد همایون صنعتی‌زاده تاسیس شد. این کارآفرین در حوزه نشر فعالیت‌های قابل توجه و سازنده‌ای را به انجام رسانده است. یکی از فعالیت‌های مستمر صنعتی‌زاده جمع‌آوری عکس‌های متعدد از نواحی مختلف ایران است که مجموع این تصاویر در اختیار کتابخانه ملی ایران قرار خواهد گرفت. 

وی ادامه داد: حفظ اسناد و کتاب‌ از اولویت‌های انتشارات علمی و فرهنگی بوده است که در مجموع پنج هزار عنوان سند در حال حاضر وجود دارد و تلاش داریم تا در قالب این تفاهم‌نامه اسکن اسناد را در اختیار سازمان اسناد و کتابخانه ملی قرار دهیم.

مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی خاطرنشان کرد: جمع‌آوری کتاب‌ها و فعالیت‌های زنان تاثیرگذار ایرانی در حوزه علم و فرهنگ یکی دیگر از اقدامات جدید این انتشارات است و در حال حاضر فعالیت 400 بانوی ایرانی از جمله طاهره صفارزاده، شاعر و مترجم قرآن، سیمین دانشور، سیمین بهبهانی و غیره جمع‌آوری و برای چاپ آماده می‌شود.

لازم به توضیح است در تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی و شرکت انتشارات علمی و فرهنگی بر همکاری علمی فی‌مابین و استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های پژوهشی، مطالعاتی و تخصصی طرفین تاکید شده است.

در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و انتشارات علمی و فرهنگی، هانیه گرائیلی مدیرکل حوزه ریاست، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل و فاطمه جان‌احمدی معاون پژوهشی سازمان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز