خبرگزاری کار ایران

۱۸۰۰ مقاله به اجلاس نماز رسیده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۲۳۶

امروز نتایج ارزیابی‌های مقاله‌ها روی سایت قرار خواهد گرفت و برگزیدگان مقاله‌های خود را در صحن اجلاس قرائت خواهند کرد.

نشست خبری اجلاس بیست و سوم نماز با شعار «نماز و تعالی فرهنگی» صبح امروز(شنبه ششم دی) با حضور حجت‌الاسلام محسن قرائتی(رئیس ستاد اقامه نماز)، محمود مظفر(قائم‌مقام ستاد اقامه نماز) و حجت‌الاسلام دارابی(مسئول کمیته علمی اجلاس بیست و سوم نماز) در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در ابتدای این جلسه؛ محمود مظفر با اشاره به اینکه اجلاس بیست و سوم در استان خوزستان شهر اهواز برگزار می‌شود، افزود: این اجلاس با حضور مسئولان مختلف از سازمان‌های صدا و سیما، سازمان تبلغیات اسلامی، مسئولان هیئت دولت و پیام رهبری برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: ۱۸۰۰ مقاله برای این اجلاس ارسال شده از این تعداد ۱۰۰ نوع مقاله به صاحبان علم و فرهنگ سفارش داده شده بود. در حاشیه اجلاس نیز نمایشگاه نماز برپا خواهد شد.

در ادامه حجت‌الاسلام قرائتی با اشاره به اینکه در اسلام برخی عبادات با صدا و برخی در سکوت انجام می‌شود، گفت: ‌ نماز از آن دست عباداتی است که باید فریاد بزنیم و نیاز به هیاهو دارد، تبلیغات آن نیز باید زیبا با بیان خوب، دائمی و گسترده باشد بنابراین مسئولان همان اندازه که به جسم جامعه توجه دارند به روح هم می‌پردازند، سلامتی روحی با قلب سلیم بدون عقده و لجبازی و مرض است.

وی با بیان اینکه بنابراین هرچه برای نماز بیشتر تلاش کنیم از هزینه و تلاش‌های نیروی انتظامی و قوه قضائیه کاسته می‌شود، توضیح داد: اگر دین را تبلیغ کنیم دیگر نیاز به تربیت‌های جانبی نیست، زمینه‌های فساد کم می‌شود. تقوا با بهبود وضع اقتصادی نیز ارتباط دارد، همانگونه که نماز باران کمبودهای آب را در کشور رفع می‌کند مسئولین اقتصادی با فرمول‌های معنوی نیز می‌توانند مشکلات را رفع کنند.

قرائتی با تأکید بر اینکه نماز تابوتی نیست که مُرده را در آن قرار دهیم بلکه اکسیژن تنفس ماست، اظهار داشت: غفلت و شهوت دو راه ورود به گناه است که به ازدواج و نماز رفع می‌شود. اگر جوانان ما اهل نماز و همسر باشند این دو ورودی گناه بسته می‌شود، بنابراین به اعتقاد پیامبر(ص) نیز هر دو نهی از منکر است.

رئیس ستاد اقامه نماز یادآور شد: فرزندان ما اگر دچار شبهاتی هستند برای آنها معلم خصوصی بگیریم همانطور که در دیگر حوزه‌های درسی برای آنها معلم می‌گیریم.

وی در ادامه درباره برپایی اجلاس بیست و سوم نماز توضیح داد: اجلاس نماز ۱۰ و ۱۱ دی ماه برپا می‌شود و تنها اجلاسی است که رهبر انقلاب هر سال برای آن پیام می‌دهد و رئیس جمهورها در آن شرکت می‌کنند که البته گویا امسال رییس جمهور سفری دارند یا مشکلی پیش آمده که بهرحال معاون اول خود را به همراه هیئت دولت به این اجلاس می‌فرستند.

وی درباره برخی فعالیت‌هایی که دراین سال‌ها در حوزه نماز برگزار شده، ‌ توضیح داد: ده‌ها هزار نماز جماعت در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها این روزها برگزار می‌شود، در دانشگاه‌های مختلف که بنده حضور پیدا می‌کنم از دانشگاه تهران تا امیرکبیر و شریف نمازهای باشکوهی برگزار می‌شود از جمله نمازهای روز عاشورا و تاسوعا و… دیدنی است. خبرنگاران هم می‌توانند در این زمینه جریان ساز باشند البته به این شرط که خودشان نیز نماز اول وقت بخوان باشند.

قرائتی با بیان اینکه نخستین و آخرین پیام زندگی انسان‌ها نماز است همانگونه که پیامبر(ص) در دقایق آخر زندگانیشان از نماز سخن گفتند، افزود: جنایات دنیا به دست باسوادهایی رخ می‌دهد که بی‌دین هستند، اقامه نماز برای ما هم در مساجد و مدارس نباید برای افراد خاصی باشد این وظیفه ماست که همه را نماز خوان کنیم.

علی دارابی نیز گفت: باتوجه به انتخاب نام نماز برای اجلاس بیست و سوم توسط آقای قرائتی و نام گذاری سال اقتصاد و فرهنگ توسط مقام معظم رهبری؛ فراخوان مقاله نویسی اجلاس بیست و سوم با شش محور اصلی و پنجاه و یک محور فرعی ارائه شد و به دلیل استقبال بی نظیر اقشار مختلف جامعه، این فراخوان تا ۱۰ آذر نیز پیدا کرد. پس از اتمام ارسال مقاله‌ها، گروه های داوری بلافاصله کار خود را آغاز کردند. امروز نتایج ارزیابی‌های مقاله‌ها به روی سایت قرار خواهد گرفت و برگزیدگان مقاله‌های خود را در صحن اجلاس قرائت خواهند کرد.

او افزود: در ارسال مقاله‌ها ۵۴ درصد بانوان و ۴۶ درصد آقایان شرکت داشتند که از این میان، ۲۳ درصد از اساتید، ۶۸ درصد دانشگاهیان، ۷ دصد حوزه و ۲ درصد دانش‌آموزان بودند. برای ارسال این مقاله‌ها ۱۲ درصد از تهران شرکت کردند.

دارابی درباره ۶ محور اصلی این مقالات گفت: این ۶ محور شامل: مفهوم شناسی و تعالی فرهنگی در پرتو نماز، موانع و آسیب‌شناسی فرهنگی در پرتو نماز، مبانی و اصول فرهنگی در پرتو نماز، سیاست‌ها و راهکارهای فرهنگی در پرتو نماز، شاخص‌ها و نمادهای فرهنگی در پرتو نماز و آثار و دستاوردهای فرهنگی در پرتو نماز می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز