خبرگزاری کار ایران

مدیر بخش همکاری‌های بین‌المللی خبرگزاری ترند:

زمینه همکاری رسانه‌ای ایران و آذربایجان در بحثفروش خبر فراهم است

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۰۱۶

مهمترین بخش خبرگزاری ترند در واقع تحلیل اخبار روز دنیا بویژه با موضوع اقتصادی است، مارکتینگ این خبرگزاری نیز در این زمینه راه‌اندازی شده و اخبار و تحلیلهای تولیدی را برای مخاطبان عضو و دارای قرارداد ارائه می‌دهیم.

مدیر بخش همکاری‌های بین المللی خبرگزاری «ترند» کشور جمهوری آذربایجان با تاکید بر لزوم افزایش همکاری‌های رسانه‌ای بین خبرگزاری‌های آذری و ایران گفت: رسانه‌های دو کشور می‌توانند در زمینه اقتصادی بویژه مارکتینگ فروش خبر به منابع خارجی همکاری‌های مشترکی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به باکو، الچین حسن اف شامگاه چهارشنبه در بازدید هیئت رسانه‌ای ایران از این خبر گزاری و نشست مشترک توسعه همکاری‌های خبری افزود: در حال حاضر با دو خبرگزاری در ایران همکاری نزدیکی داریم که در این همکاری زمینه‌های اقتصادی به دلیل علاقمندی دو طرف می‌تواند مد نظر قرار گیرد.

وی در تشریح جزئیات زمینه‌های اقتصادی مشترک تصریح کرد: ما همانند سایر رسانه‌ها می‌توانیم در زمینه تولید بولتن خبری مشترک همکاری‌های نزدیکی داشته باشیم، این کار را هم اکنون با رسانه‌های مطرح دنیا از جمله روی‌تر انجام می‌دهیم.

مدیر بخش همکاری‌های بین المللی خبرگزاری «ترند» کشور جمهوری آذربایجان با تاکید بر اینکه اگر پیشنهادی در این زمینه ارائه شود، آماده همکاری خواهیم بود، ادامه داد: زمینه فعالیت این خبرگزاری بیشتر اقتصادی و سیاسی است و یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذار‌ترین خبرگزاری داخلی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به فعال بودن بخش‌های زبان آذری، انگلیسی، روسی، عربی و فارسی در این خبرگزاری عنوان کرد: مهم‌ترین بخش خبرگزاری ترند در واقع تحلیل اخبار روز دنیا بویژه با موضوع اقتصادی است، مارکتینگ این خبرگزاری نیز در این زمینه راه اندازی شده و اخبار و تحلیلهای تولیدی را برای مخاطبان عضو و دارای قرارداد ارائه می‌دهیم.

حسین اف تبلیغ اعضا طرف قرارداد را نیز یکی از زمینه‌های فعالیتی این خبرگزاری برشمرد و بیان داشت: هم اکنون ۹۰ درصد اخبار تولیدی در خبرگزاری ترند، پولی و به صورت اشتراکی است.

وی بیشترین اخبار و تحلیل‌های منتشر شده در این زمینه را اقتصادی، نفت و گاز، ساختمان، عمرانی و… دانست و افزود: ما خبرگزاری هستیم سایت نیستیم بنابراین فروش خبر و قبول آگهی داریم و اخبار تخصصی را به افراد و سازمانهایی که علاقمند هستند می‌فروشیم. البته در کنار آن بخش عمومی و اخبار عادی بدون هزینه نیز برای مخاطبان داریم.

این مسئول آذری با بیان اینکه امروزه تمام خبرگزاری معتبر دنیا به این عرصه وارد شده‌اند، تاکید کرد: باید تعاملات منطقه‌ای و فیمابین در زمینه اقتصادی بین خبرگزاری‌ها شکل بگیرد، «ترند» نیز در این خصوص آماده همکاری با خبرگزاری داخلی کشور ایران است.

وی اساس کار خبرگزاری ترند را اقتصادی برشمرد و عنوان کرد: با توجه به بررسیهای صورت گرفته متوجه شدیم که اخبار اقتصادی منطقه بیشترین نیاز خبری کشورهای مختلف دنیا است، بنابراین حوزه کاری خود را اخبار اقتصادی با ایجاد مارکتینگ تعیین کردیم، علاوه براین اخبار اقتصادی از فروش ویژه‌ای برخوردار است.

حسین اف مهم‌ترین بحثدر تبدیل خبرگزاری به مارکتینگ را تغییر سبک خبرنویسی و توسعه اخبار انگلیسی عنوان کرد و بیان داشت: ما با همکاری سازمانهای خبری دنیا خبرنگاران خود را با استانداردهای روز و آموزشهای نوین تربیت کردیم و در این زمینه اولین خبرگزاری بودیم که گام برداشتیم.

وی با تاکید بر اینکه برای فروش خبر به این دو اصل نیاز داریم، افزود: البته این خبرگزاری ۱۵ سال پیش نیز از طریق خبرگزاری‌های معتبر دنیا اقدام به فروش خبر می‌کرد اما سیستم کاملی نبود بنابراین با برنامه ریزی لازم تلاش کردیم سیستم بهتر و پردرآمدتری را تعریف کنیم و مخاطبان و مشتریان بیشتری داشته باشیم.

حسین اف فیل‌تر شدن بخش فارسی این خبرگزاری در ایران را از جمله مشکلات این رسانه و رکود این بخش عنوان کرد و با بیان اینکه این نشان می‌دهد که اهداف رسانه‌ای ما مد نظر قرار نگرفته است، ادامه داد: اولویت ما الان به دلیل فیل‌تر بخش فارسی انتشار اخبار ایران به صورت انگلیسی است.

وی با تاکید بر اینکه این اخبار را به صورت درست و با امانت داری منتشر می‌کنیم، گفت: نفت و گاز، اخبار اقتصادی و بانکی و حمل و نقل بیشترین حجم خبری این خبرگزاری از ایران است.

حسن اف با اشاره به راه اندازی دفتر خبرگزاری ترند در تهران عنوان کرد: اعلام کرده‌ایم که حاشیه خبرهای داخل ایران برای ما در اولویت نبوده و پوشش صرف خبری مد نظر ماست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز