خبرگزاری کار ایران

تعبیر ژاله فرامرزیان از پیش‌نویس لایحه سازمان نظام رسانه‌ای / ۵ /

باید ادعای نمایندگی‌مان را ثابت کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۲۶۳

شورا مجمعی دارد شامل اعضایی که هنوز شناخته نشده‌اند و مشخص نیست که اعضای این رسانه چه کسانی هستند و به همین خاطر شاکله قابل اعتمادی شکل نمی‌گیرد. اگر واقعا ادعای نمایندگی داریم باید آن را به اثبات برسانیم و بعد دولت منابع را به ما تخصیص دهد.

در ششمین سری از سلسله نشست‌های تخصصی دفتر مطالعات برنامه‌ریزی رسانه با موضوع نقد و بررسی پیش‌نویس لایحه سازمان نظام رسانه‌ای؛ ژاله فرامرزیان(دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران زن ایران) با بیان این موضوع که ما انجمن هستیم اما عنوان صنفی نداریم؛ گفت: نشست‌ها و نقدهای بسیاری برگزار شده است. ساختار و چارچوب این نظام بیشتر یک انجمن صنفی است و باید یک مکانیزم از بالا به پایین انجام شود نه اینکه یک گروه مدیریتی متقاضیان را مدیریت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ فرامرزیان گفت: اینگونه نیست که در برنامه‌های پنج ساله‌مان یک نظام جامع پیشنهاد کنیم و دیگر مشکلات حل شده باشد. برای به سرانجام رسیدن باید در کل قانون آن را بگنجانیم. قانون جامع باید مسئولیت پذیر باشد در گسترش این موضوع بزرگترین سهم را رسانه ملی دارد. اگر دغدغه اصلی جامعه رسانه‌ای باشد. باید بزرگترین مرجع خود را درگیر خودش کند تا جدال‌ها منجر به تصمیم‌گیری مناسب باشد وگرنه در حاشیه‌ها صدای آن به گوش مخاطبین نمی‌رسد و خروجی ندارد.

وی افزود: یکی از مسائل کارکرد صنفی این است که باید از صنف رسانه حمایت و حقوق‌شان را تشریح کنیم و امنیت خاطر بدهیم. شورا مجمعی دارد شامل اعضایی که هنوز شناخته نشده‌اند و مشخص نیست که اعضای این رسانه چه کسانی هستند و به همین خاطر شاکله قابل اعتمادی شکل نمی‌گیرد. باید نگاهی از بالا به پایین داشته باشیم اگر ما واقعا ادعای نمایندگی داریم باید آن را به اثبات برسانیم و بعد دولت منابع را به ما تخصیص دهد.

این روزنامه‌نگار گفت: بحثروش‌هایی که ارائه شده است چند مساله جدی دارد و یکی از آنها نظام تنبیهی حاکم بر آن است و باید این قوانین حذف شود و اضافه شدن این قوانین تهدیدی جدید بر نظام اطلاع‌رسانی است و نیاز به یک بررسی جدی دارد.

وی گفت: این قانون باید جامع و مانع باشد و از طرح و تفضیل جلوگیری کند و به تصویب برسد. باید نحوه مکانیزم و خروجی دادن را مورد نظر قرار دهیم و نمی‌توان یک نظام مشترک را برای کل کشور درنظر گرفت. کلیات این لایحه باید به نحوی باشد که دخل و تصرف در آن آسان باشد و باید بحثصندوق حمایت که به اختصار مطرح شده است به خوبی به آن پرداخته شود زیرا بحثبااهمیتی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز