خبرگزاری کار ایران

سینمایی‌ها درآستانه‌ی انتخابات۱۱ اسفند؛

آیا خانه‌سینما به دولت نزدیک‌تر می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۶۶۵

۱۱ اسفند ماه مجمع عمومی خانه‌سینما در حالی برگزار می‌شود که برخی گمانه‌ها حکایت از آن دارد با انتخاب هیات مدیره جدید؛ شاید روند فعالیتهای این خانه با کمی تغییر؛ گرایش بیشتری به سمت دولت پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ساعت ۱۸ دو شنبه ۱۱ اسفند مجمع عمومی خانه‌سینما بعداز دو سال برگزار می‌شود و دوره فعالیت هیات مدیره فعلی متشکل از فرهاد توحیدی، ابراهیم مختاری، امیر اثباتی، مرتضی رزاق کریمی، سیروس الوند، محمد سریر، محمدرضا مویینی پایان می‌پذیرد. باتوجه به اینکه پیش از این اعلام شده بود اکثریت قریب به اتفاق اعضائ فعلی قصد ادامه فعالیت را در هیات مدیره خانه سینما را ندارند و محمدمهدی عسگر‌پور نیز تمایلی به مدیرعاملی ندارد؛ در دوره جدید ترکیب هیات مدیره کاملا تغییر خواهد کرد.

براساس شنیده‌ها ابوالحسن داوودی، علیرضا داو‌د‌نژاد، شادمهر راستین، آتیلا پسیانی، محمدرضا سکوت، یونس صباحی، بهمن اردلان، پروین صفری، کامران ملکی، آناهید آباد و حافظ احمدی به‌عنوان نمایندگان صنوف مختلف سینمایی برای حضور در هیات مدیره جدید در سال ۹۴ نامزد شده‌اند که از میان این ۱۱ نفر، با رای حاضرین در مجمع ۷ نفر به عنوان اعضائ اصلی هیات مدیره خانه سینما انتخاب و منصوب می‌شوند.

بعداز انتخاب هیات مدیره؛ اعضائ جدیدی باید در اولین مرحله مدیرعامل جدید را انتخاب کنند که باتوجه به سابقه ابوالحسن داودی به عنوان مدیرعامل خانه سینما در سالهای دور؛ احتمال انتخاب وی به‌عنوان رئیس هیات مدیره و مدیر عامل به صورت همزمان وجود دارد.

در غیر اینصورت علیرضا رضا داد دبیر فعلی جشنواره فیلم فجر و جعفر صانعی مقدم از بخت زیادی برای مدیر عاملی خانه سینما در دوره جدید برخوردارند.

به نظر می‌رسد بیشتر سینماگران از کشمکش‌هایی که بین خانه‌سینما و دولت قبلی بوجود آمده بود؛ شاید قصد داشته باشند با تعیین هیات مدیره و مدیرعاملی نزدیک به دولت به روند فعالیت صنوف سینمایی کمک کنند.

روز گذشته نیز فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره فعلی خانه‌سینما، محمدمهدی عسگر‌پور مدیرعامل، جمال خندان کوچکی مشاور حقوقی خانه سینما، حجت الله ایوبی ریس سازمان سینمایی، با نصر الله پژمان فر و احمد سالک اعضائ کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دیدار داشتند و درباره روند برگزاری مجمع عمومی و انتخابات خانه سینما گفتگو کرده‌اند.

حال باید دید در انتخابات ۱۱ اسفند از میان ۱۱ نامزد مطرح شده چه کسانی انتخاب می‌شوند و سمت و سوی خانه‌سینما به کدام سمت حرکت می‌کند. آیا به مشی مستقل خود ادامه می‌دهد یا به سمت دولت تمایل پیدا می‌کند؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز