خبرگزاری کار ایران

بدنبال جهانی شدن مجموعه ساسانی رخ داد؛

بازدید 43 هزار گردشگر از منظر باستانی ساسانیان

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۶۸۹

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از بازدید بیش از 43 هزار و 650 گردشگر داخلی و خارجی از آثار جهانی شده منظر باستانی ساسانیان فارس خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، مصیب امیری با بیان خبر فوق گفت: با توجه به ثبت جهانی منظر باستانی ساسانیان فارس در تیرماه سال 97 ، آثار تاریخی قرار گرفته در این پرونده مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی ورودی به استان قرار گرفت به طوری که در 6 ماهه اول سال 98 تعداد 43 هزار و 655 نفر بازدید از آثار این محور انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس افزود: پرونده منظر باستانی ساسانیان فارس شامل " شهر تاریخی بیشاپور- نقش برجسته های تنگ چوگان- غار و مجسمه شاپور در شهرستان کازرون" ، " کاخ اردشیر- قلعه دختر- نقش برجسته های تنگاب و شهر تاریخی گور در شهرستان فیروزآباد" و " کاخ ساسان در شهرستان سروستان" است که از این 8 اثر ، "شهرتاریخی بیشاپور- نقش برجسته های تنگ چوگان و کاخ اردشیر" دارای بلیت فروشی هستند و آمار به دست آمده از بازدیدها، بر همین اساس در نظر گرفته می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در شش ماهه  اول سال 98 ، تعداد 20 هزار و 122  نفر بازدید از مجموعه تاریخی طبیعی بیشابور-تنگ چوگان و موزه بیشاپور کازرون بازدید کردند که از این تعداد 4 هزار و 306 نفر بازدید خارجی است. همچنین 22 هزار و 510 بازدید داخلی و  یک هزار و 23 بازدید خارجی از کاخ اردشیر فیروزآباد طی این مدت صورت گرفته است.

او اضافه کرد: با توجه به ثبت جهانی این محور، سعی براین است که از سرمایه گذاران در حوزه تامین زیر ساختهای گردشگری برای خدمات دهی هر چه بهتر به گردشگران اقدام شود.

امیری اظهار داشت: شهرستان کازرون با 8 تاسیسات اقامتی در مجموع دارای ظرفیت 303 نفرشب اقامت، شهرستان کازرون با 4 تاسیسات اقامتی دارای ظرفیت 80 نفر شب اقامت و شهرستان سروستان با یک اقامتگاه بوم گردی عشایری دارای ظرفیت 18 نفر شب اقامت  می باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس تصریح کرد:  بیش از 4 مجوز در شهرستان کازرون،  10 مجوز در شهرستان فیروز آباد و 2 مجوز در شهرستان سروستان صادر که قطعا پس از ایجاد و بهره برداری از این مجموعه‌ها، علاوه بر افزایش ظرفیت اقامتی، اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم حوزه گردشگری در این شهرستانها را نیز به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز