خبرگزاری کار ایران

با حضور اهالی فرهنگ و ادب؛

آئین خاکسپاری پرویز خائفی در شیراز برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۰۴۴

آئین تشییع و خاکسپاری زنده‌یاد پرویز خائفی صبح پنجشنبه در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در ابتدا اهالی فرهنگ و ادب و دوستداران شعر و غزل با پیکر این شاعر و منقد شیرازی در مقابل تالار حافظ وداع کردند و سپس شاعر 83 ساله شیرازی در دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شد.

در این آئین که خانواده پرویز خائفی و افرادی چون ابوتراب خسروی، نوید افقه، کوروش کمالی سروستانی، ابوالقاسم فقیری، سیروس رومی، منصور اوجی، رضا پرهیزگار، محمد کشاورز و محمدرضا خالصی حضور داشتند، یاد و خدمات ارزشمند خائفی به فرهنگ و ادب فارس و ایران گرامی داشته شد.

در ابتدای این آئین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، زنده‌یاد پرویز خائفی را «چهره ماندگار فارس» خواند و گفت: ضایعه درگذشت این شاعر و حافظ‌پژوه بزرگ قلب همه اهالی فرهنگ و هنر را اندوهناک کرد.

صابر سهرابی با بیان اینکه خائفی تمام عمر خود را وقف اعتلای شعر و ادب کرد، افزود: آثار گران‌سنگ خائفی مایه مباهات فارس است.

در ادامه محلاتی دوست قدیمی پرویز خائفی با خواندن این بیت که «بگو به خضر که از زندگانی جاوید/ چه حاصل است به جز مرگ دوستان دیدن»، گفت: امروز همه ما داغدار خائفی هستیم، او که شاعر زمانه خود بود و زحمات بسیار زیادی برای سرزمین فارس کشید.

در پایان این آئین صدرا ذوالریاستین شاعر و روزنامه‌نگار شیرازی شعری را که در رثای دوست قدیمی‌اش پرویز خائفی سروده بود، با اندوهی فراوان برای حاضران خواند: «به مرگِ خنده از آن بخت ما کمر بسته/ که مرغ فرخ ما را زمانه پر بسته/ امید رفتن و رستن از این گذر هیهات/ رهی که بر من و بر هرچه هم‌سفر بسته/ ز جان گذشته ز غفلت دلاور روئین/ دلی اگر ز تغافل به یک سپر بسته/ الا تو شاعر خسته، شکسته‌بالِ غریب/ چه جای رفتن و رستن، ره و گذر بسته/ نصیحتی کنم‌ات خوش به گوش جان بشنو/ که هرچه راه به ما، جز ره خطر بسته/ بهای شعر ترت را ببین و حقد حسود/ فدای طبع تو نازم که بر هنر بسته/ چه غم که سفره ما را تهی رقم زده‌اند/ که جان کاسه‌سیاهان به سیم و زر بسته/ ز «شیخ» و «خواجه» نشانی گرفته‌ای که مپرس/ تویی که چشمه طبعت به شعر تر بسته/ به چشم خسته «صدرا» خوش آمدی «پرویز»/ غمت مباد که بر ما زمانه گر بسته/ حریم اهل خرد نیست غیر عرصه راه/ گشاده می‌شود آنجا دری اگر بسته.»

به گفته خانواده پرویز خائفی مراسم یادمان این شاعر فقید عصر جمعه 29 شهریورماه در ساعت 17 در هتل هما شیراز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز