خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس در دیدار با وزیر کار مطرح کرد؛

بهبود وضعیت اقتصادی فارس در گرو افزایش سهم استان از اعتبارات طرح‌های اشتغال زاست

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۴۷۵

استاندار فارس با اشاره به توفیق استان فارس در بهره گیری از طرح‌های اشتغال پایدار روستایی و عشایری و همچنین مشاغل خانگی، عنوان کرد: ابلاغ باقی مانده سهمیه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان در مرحله چهارم به استمرار اثر بخشی این طرح در استان فارس کمک خواهد کرد.

به گزارش ایلنا ، عنایت الله رحیمی در دیدار با وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به بررسی مسائل و موضوعات مربوط به این وزارتخانه در استان فارس پرداخت. وی همچنین پیشنهاد کرد اعطای تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایر پس از مرحله چهارم نیز ادامه یافته و مجددا در مرحله پنجم ابلاغ شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس تسری یافتن این تسهیلات به واحدهای مستقر در نواحی صنعتی روستایی را از دیگر گام‌های موثر در نتیجه بخش بودن طرح مذکور برشمرد.

رحیمی با اشاره به رتبه دوم استان فارس در جذب اعتبارات مشاغل خانگی در سال ۹۷ ، از کاهش شدید این اعتبارات در سال ۹۸ انتقاد کرد و گفت: با توجه به نقش بسزای کسب و کارهای کوچک و خانگی در توسعه اشتغال،  کاهش نرخ بیکاری و بهبود فضای کسب و کار و توفیقات استان در بهبود شاخص های مذکور، تاثیر تسهیلات مشاغل خانگی در بهبود وضعیت اقتصادی استان مستلزم افزایش سهم استان از این تسهیلات است.

استاندار فارس همچنین پیشنهاداتی در راستای انسجام و هم افزایی اعطای تسهیلات اشتغال زا، رفع مشکلات طرح‌ مشوق‌های بیمه‌ای و طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی مطرح کرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه احداث درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان فیروزآباد اشاره کرد وگفت : اقدامات لازم جهت آغاز عملیات اجرایی این پروژه انجام شده است.

پیگیری احداث بیمارستان ۳۲۰ تخت خوابی تامین اجتماعی در شیراز و همچنین انتقال کارخانه سیمان شیراز به خرامه از دیگر موضوعاتی بود که استاندار فارس در این دیدار به بیان آنها پرداخت.

بر اساس این گزارش وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار دستورات لازم را برای پیگیری موضوعات مطرح شده از سوی استاندار فارس صادر کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز