خبرگزاری کار ایران

مدیر امور شعب بانک مسکن فارس:

جذب یک درصدی منابع در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۶۲۰

مدیر امور شعب بانک مسکن فارس با بیان اینکه متاسفانه در سال جاری در حوزه جذب منابع نسبت به مصارف نتوانستیم موفق عمل کنیم گفت: در سال جاری حدود یک درصد جذب منابع داشتیم، اما این موضوع مانع از ارائه تسهیلات نشده است.

به گزارش ایلنا علی کمالی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بانک مسکن طی چهارماه اول امسال بالغ بر 135 درصد از منابع را در قالب تسهیلات هزینه کرده است گفت: میزان منابع جذب شده امسال 229 میلیارد ریال و مصارف چهارماه اول امسال 3580 میلیارد ریال بوده که عمده آن را تسهیلات مسکن شامل شده است.

کمالی با اشاره به حجم ریالی تسهیلات پرداخت شده افزود: در سال جاری در زمینه مسکن 2472 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردیم این در حالی‌ است که کل تسهیلات پرداختی این بانک امسال 4739 میلیارد ریال بوده است.

وی تصریح کرد: حجم تسهیلات مسکن نسبت به کل تسهیلات پرداختی بیش از 2 سوم بوده است.

مدیر امور شعب بانک مسکن فارس با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات از محل وصولی های تسهیلات سال‌های گذشته، ساماندهی می شود ادامه داد: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 44 درصد رشد را در تسهیلات شاهد بودیم.

وی خاطر نشان کرد: پایبند نبودن برخی بانک‌ها نسبت به انضباط نرخ سود سپرده از مهم ترین مشکلات عدم جذب بانک ها است.

کمالی بیان کرد: بانک مسکن کمترین میزان مطالبات را در سیستم بانکی دارد و استان فارس در کشور رتبه دوم را دارا است.

کمالی تصریح کرد: به‌رغم تمام مشکلات در جذب منابع، بانک مسکن در نسبت منابع به مصارف، جایگاه اول را دارد و بانک کشاورزی بعد از مسکن قرار دارد و سایر بانکها هیچ یک چنین وضعیتی را ندارند.

مدیر امور شعب بانک مسکن فارس ادامه داد: حجم ریالی مانده منابع بانک مسکن فارس 56 هزار و 476 میلیارد ریال و مانده مصارف این بانک را اکنون 76 هزار و 982 میلیارد ریال است.

به گفته وی برابر آمار بانک مسکن 135 درصد منابع را بابت تسهیلات پرداخت کرده است.

مدیر امور شعب بانک مسکن فارس با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات مسکن بدون سپرده گذاری انجام نمی شود ادامه داد: افرادی که نیاز به تسهیلات بانکی برای خرید مسکن دارند می توانند از طریق فرابور اوراق صندوق یکم را خریداری کرده و نسبت به دریافت وام اقدام کنند.

کمالی با بیان اینکه امسال نرخ اوراق صندوق یکم افت زیادی داشته است، گفت: عدد اوراق صندوق یکم برای هر 500 هزار تومان 45 هزار تومان مبادله میشود.

مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس همچنین از معرفی 486 نفر برای دریافت تسهیلات مرتبط با سیل خبر داد و گفت: سقف تسهیلات ساخت مسکن در تسهیلات مرتبط با خسارت سیل، 50 میلیون تومان برای نقاط شهری و 40 میلیون تومان برای نقاط روستایی است.

وی با اشاره به جبران تسهیلات خسارت سیل گفت: برای تعمیر و خرید لوازم منزل نیز تسهیلات قرض الحسنه به افرادی که معرفی می‌شوند، پرداخت خواهد شد؛ تسهیلات ساخت در بحث جبران خسارت سیل، سه سال، تسهیلات تعمیر 2 سال و خرید لوازم منزل 6 ماه تنفس دارد.

کمالی خاطر نشان کرد: تعداد کل واحدهای مسکن مهر که با مشارکت بانک مسکن احداث شده، 107 هزار و 475 واحد بوده که تاکنون 96 هزار و 814 واحد آن تقسیط شده و 10 هزار و 931 مورد باقیمانده است.

مدیر امور شعب بانک مسکن فارس با اشاره به اینکه تسهیلات مربوط به 1372 واحد مسکن مهر تقسیط شده است، ادامه داد: برای واحدهای مسکن مهر که هنوز کار ساخت آنها به پایان نرسیده 50 میلیون ریال به سقف وام آنها اضافه شده است.

کمالی تصریح کرد: تاکنون در موضوع تسهیلات بازآفرینی شهری، 377 واحد به بانک مسکن در فارس معرفی شده که 140 واحد آن به انعقاد قرارداد رسیده است. 

مدیر امور شعب بانک مسکن ادامه داد:  تاکنون 2844 نفر از تبصره 35 درباره بخشودگی جرایم دیرکرد تسهیلات بانک مسکن در فارس استفاده کرده اند.

وی افزود: حجم سود بخشیده شده به این تعداد افراد، 11 هزار و 898 میلیارد ریال و اصل بدهی آنها 98 هزار و 805 میلیارد ریال بوده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز