خبرگزاری کار ایران

نماینده مجلس در گفت و گو با ایلنا عنوان کرد؛

بیکاری هزاران نفر با ورود هر یک میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور /قاچاق‌های سازماندهی شده مشکل اصلی است نه کولبران/افزایش قاچاق معکوس در سال‌های اخیر

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۵۶۳

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه هیچکدام از مسئولان و نهادها در بخش مبارزه با کالای قاچاق موفق عمل نکرده اند، افزود: هرچند سازمان‌های مسئول با افراد سودجو در بخش ایجاد نابسامانی در بازار مبارزه می کنند اما این به تنهایی کافی نیست.

حسین رضا‌زاده در گفت‌و گو با ایلنا با اشاره به اینکه در موضوع واردات کالای قاچاق درد دل زیاد است، گفت: در‌باره کالای قاچاق، جامعه  ظرفیت قبول و پذیرش بسیاری از حقایق و مسایل را ندارند. عدم نظارت بر مبادی ورودی مشکلاتی را در این بخش برای ما ایجاد کرده، به‌طوری که با ساز و کار فعلی نمی‌توان از ورود کالای قاچاق به کشور جلوگیری کرد.

رضا زاده با اشاره به اینکه در بخش نظارت و کنترل بر واردات کالای قاچاق به کشور بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم، افزود: ضعف در این دو بخش سبب شده که بسیاری از افراد از خلاء های قانونی موجود در بخش ورود کالای قاچاق به کشور سوء استفاده کنند.

نماینده مردم کازرون در مجلس با بیان اینکه ورود هر یک میلیارد کالای قاچاق باعث بیکاری هزاران نفر در کشور می شود، ادامه داد:  نمره ما در بخش مبارزه با ورود کالای قاچاق به کشور منفی است.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه  الکترونیکی تر شدن دولت می تواند با جریان های ایجاد فساد مانند ورود کالای قاچاق، مواد مخدر و پولشویی مقاومت کند افزود : در شرایط فعلی و برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور نیاز است تا مردم وارد صحنه شوند چرا که قاچاق کالا هنوز نتوانسته در قالب یک اقدام ناشایست، غیر قانونی و غیر شرعی برای مردم جا بیفتد.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه علاوه بر ورود کالای قاچاق به کشور شاهد قاچاق معکوس و خروج غیر قانونی بسیاری از اجناس از کشور هستیم، افزود: سودجویی افراد فرصت طلب از مهم ترین دلایل مهم این بخش محسوب می شوند چرا که تنها یک عده خاص می توانند چنین اقداماتی را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه ورود اجناس از طریق مرزها توسط کولبران چندان تاثیری در بازار داخلی کشور ندارد، گفت: این در حالی است که قاچاق های عمده به صورت سازماندهی شده مشکلات عدیده ای را برای مردم ایجاد کرده است.

نماینده مردم کازرون در مجلس با اشاره به اینکه ورود کالای قاچاق باعث می شود که رقابت از کالاهای داخلی در بازار سلب شود، ادامه داد: ورود کالای قاچاق عرضه کالاهای داخلی و ساخت کشور را تحت تاثیر خود قرار داده و قدرت مانور را در بازارهای داخلی از آنها می گیرد.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از ورود کالاهای خارجی و قاچاق نیازمند ابزار هستیم، افزود: در جهت کنترل این بخش نیاز است تا اقداماتی انجام دهیم تا به واسطه آن نرخ تعرفه های کالاهای خارجی افزایش یابد.

وی ادامه داد: گستردگی در این بخش باعث شده که این حد از مبارزه نتواند پاسخگوی رفع این موضوع باشد، چرا که مبارزه نمی تواند تنها ابزار مناسب برای ورود و خروج کالای قاچاق باشد.

وی با اشاره به اینکه نقدینگی موجود در کشور هر زمان به یک سمت منحرف و باعث می شود که قسمتی را خراب‌تر کند ،گفت: در حال حاضر زیاد بودن نقدینگی در کشور باعث شده هر زمان اقدام به مسدود کردن آن کردیم به سمت دیگر منحرف  شده و مسیر خود را پیدا می‌کند.

نماینده مردم کازرون در مجلس با اشاره به اینکه مبارزه قانونی و برخورد با افراد نمی‌تواند به عنوان یک ابزار از نابسامانی در بازار جلوگیری کند افزود: برای  رفع این مهم نیازمند راهکارهای مناسب در بخش جذب نقدینگی هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز