خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس مطرح کرد:

شهرداری شیراز بسترهای سرمایه گذاری را فراهم کند

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۵۵۰

استاندار فارس به جمعیت دو میلیونی کلانشهر شیراز و اهمیت خدمت رسانی به این جمعیت اشاره کرد و از شهرداری شیراز خواست با حرکتی رو به جلو بسترهای سرمایه گذاری را فراهم کنند.

به گزارش ایلنا عنایت الله رحیمی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان اینکه منازل و آپارتمان های شهرک آرین به صورت به هم چسبیده در کنار هم ساخته شده‌اند گفت: در این منطقه عواملی مانند فضای سبز، فضای باز و ..... دیده نشده است به طوری که عمق خاکبرداری جهت احداث ساختمان در این منطقه به 4 الی 5 متر می رسد.

رحیمی ادامه داد:  واحدهایی که به صورت تکی مجاور پارک علم و فناوری قرار گرفته اند در یک شیب تند احداث شده اند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت استان از هیچ تلاشی در جهت مشارکت و همکاری با مجموعه مدیریت شهری شیراز دریغ نمی کند ادامه داد: اگرچه حدود دو سال از عمر شورای پنجم می گذرد بنابراین باید به سمتی حرکت کنیم که در راستای آن بتوانیم بازتاب فعالیت مان را بیان کنیم چرا که در حال حاضر پرداختن به اتفاقات گذشته ضروری نیست.

استاندار فارس گفت: مجموعه مدیریت شهر شیراز باید با ارایه عملکرد به رسانه ها به تشریح برنامه های پیش رو بپردازد.

 وی همچنین ظرفیت های تبصره 19 و 18 قانون بودجه در مشارکت بخش خصوصی و واگذاری پروژه های دولتی به بخش خصوصی را بسیار اثر گذار دانست و عنوان کرد: در صورتی که بعضی پروژه ها جذابیت لازم برای سرمایه گذار نداشته باشند مجموعه مدیریت استان آمادگی دارد از اختیارات قانونی برای جذاب کردن این پروژه ها استفاده کند. 

رحیمی بخشی نگری در اجرای این پروژه ها و بهره نگرفتن از توان بخش خصوصی را تفکری سنتی دانست که با شرایط امروز کشور مغایرت دارد.

 استاندار فارس  به موقعیت جغرافیایی و مخاطرات و بلایای طبیعی که استان فارس را تهدید می کند اشاره کرد و افزود: توجه به بازآفرینی بافت های فرسوده شهری از اهمیت ویژه ایی برخوردار است.

 وی ادامه داد: سال گذشته در ستاد بازآفرینی مصوب شد هر یک از دستگاه‌های اجرایی مکلفند  ۳۰ درصد از اعتبارات  خود را  در بافت‌های فرسوده هزینه کنند که مجموعه راه و شهرسازی و معاونت عمرانی استانداری باید این موضوع را رصد کنند و در کمیته برنامه ریزی شهرستان ها که تشکیل شد باید به تخصیص این 30 در صد توجه کنید .

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز