خبرگزاری کار ایران

مدیرگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبرداد:

تاکنون هیچ تخلفی در واحدهای فروش مواد غذایی اعلام نشده است

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۶۰۹

مدیرگروه سلامت بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به فعالیت های این معاونت در ماه مبارک رمضان گفت: بازرسان در این ماه در قالب 75 تیم، نظارت بر مسایل بهداشتی واحدهای فروش مواد غذایی را بر عهده دارند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز سیامک شمس پیرامون نظارت های پیشگیرانه بازرسان بهداشت محیط اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان علاوه بر تشدید نظارت ها بر واحدهای فروش مواد غذایی، بازرسی از صنف های حساس در ساعات نزدیک به افطار تا ساعات پایانی شب ادامه دارد.

وی ادامه داد: در بازرسی از یک واحد، تمامی قسمت ها از جمله انبار مواد اولیه و ظروف، محل پخت و محل فروش به طور کامل بررسی می شود و در صورت مشاهده تخلف اقدامات قانونی لازم صورت می گیرد، در همین راستا شهروندان نسبت به شایعات فضای مجازی توجهی نداشته باشند و اخبار موثق را از مراجع رسمی دنبال کنند.

شمس با اشاره به اینکه این بازدیدها شامل نظارت بر فرایند تهیه و توزیع مواد غذایی در قنادی ها، کارگاه های تهیه و توزیع زولبیا، رستوران ها، کبابی ها و مراکز عرضه مواد غذایی خاص مانند حلیم و آش است، افزود: در ماه مبارک رمضان امسال، 390 کارشناس بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اجرای برنامه سلامت رمضان بر تمامی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و زیارتی نظارت می کنند.

مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه از شهروندان خواست تا در راستای ارتقای سلامت عمومی جامعه، در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی، موضوع را به سامانه بهداشت 190 اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن رسیدگی شود.

شمس ادامه داد : کارشناسان بهداشت محیط در تمام ایام سال، با اجرای طرح های نظارتی ویژه مانند طرح سلامت نوروزی و برنامه سلامت رمضان، کار بازرسی را به عنوان یک رسالت مهم به صورت شبانه روزی انجام می دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز