خبرگزاری کار ایران

آیت الله دژکام:

سعدی شناخت عمیقی از جهان و انسان داشته است/ انسان دوستی در شهر سعدی هنوز رونق دارد

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۵۲۸

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به آنچه امروزه به عنوان زندگی لوکس و مجلل به صورت ارزش درآمده است گفت: چنین زندگی به نتیجه نمی رسد و این را سعدی در بوستان بسیار تاکید می‌کند که نشان می دهد او جهان و انسان را بسیار عمیق می شناخته است.

به گزارش ایلنا نماینده ولی فقیه در استان در مراسم گرامیداشت سعدی گفت: شیراز شهری است که هیچ گاه از اولیاء الله خالی نمی‌شود و لطافت روح مردمانش سبب می شود که شخصیت‌های بزرگی مانند سعدی به جهان قدم بگذارند و  میدان‌داری کنند.

آیت الله لطف الله دژکام سپس با تشکر از رئیس مرکز سعدی شناسی که بخشی از هزینه های مراسم گرامیداشت روز سعدی را به سیل زدگان اختصاص داد، افزود: این اقدام نشان داد که در شهر سعدی هنوز انسان دوستی سعدی رونق دارد. 

وی با بیان اینکه ابعاد وجودی سعدی را در گلستان و بوستان می توان دریافت گفت: یکی از اخلاقیاتی که سعدی بسیار درباره آن سخن گفته قناعت است؛ قناعت باعث می شود از زندگی خود لذت ببریم اما حرص لذت زندگی را از میان می‌برد.

امام جمعه شیراز در ادامه گفت: معمولا درباره سعدی از ادبیات او سخن گفته ایم و اقرار داریم که در نظم و نثر کسی به پای او نمی رسد، اما شاید از این نکته غافل مانده ایم که سعدی از قله حکمت نیز برخوردار است.

آیت الله دژکام در ادامه با انتقاد از برخی صاحب نظران که سعدی را مرد میدان حکمت عملی خوانده اند و برای او در حکمت نظری جایگاهی متصور نیستند، افزود: من معتقدم خلاصه آنچه در مابعدالطبیعه متعارف در سخن و اندیشه ابن سینا و فارابی و دکارت وجود دارد، در سخن سعدی حاضر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز