خبرگزاری کار ایران

مصدومیت 156 نفر بر اثر سیل شیراز /هزینه مصدومان 5 میلیارد و 200 میلیون تومان

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۹۳۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تعداد مصدومان سیل شیراز را 156 نفر اعلام کرد و گفت: تعداد زیادی به صورت سرپایی در محل درمان شدند و درحال حاضر ۵ نفر از حادثه دیدگان در مراکز درمانی فارس بستری و تحت درمان هستند.

ایلنا:  علی بهادر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان معین استان خوزستان انتخاب شد افزود: ارتباط این دانشگاه با دانشگاه‌‌‌‌های لرستان و خوزستان برقرار شده است و  همچنین تمام مراکز درمانی فارس برای خدمت رسانی به حادثه دیدگان سیل کشور از جمله لرستان و خوزستان آمادگی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به خسارت های وقوع سیلاب در شیراز و دیگر استان ها گفت: وقوع سیل در کلانشهر شیراز خسارت ٢٥ میلیارد تومانی به تجهیزات پزشکی این دانشگاه با ورود آب به موتورخانه‌ها وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه سناریوهای مختلف پیش از بروز سیل توسط بیمارستان‌ها پیش‌بینی و مراکز پشتیبان نیز مشخص شده بودند؛ یادآور شد: ضربه به شکم، خفگی و غرق شدگی از عمده‌ترین موارد مصدومیت سیل زدگان بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مجموع هزینه درمان مصدومان ناشی از سیل شیراز را 5/2 میلیاردتومان بیان کرد که کاملا رایگان بوده است و علاوه بر این ارائه خدمات به اتباع بیگانه سیل زده در شیراز به ویژه منطقه سعدی همانند دیگر بیماران بوده است.

به گفته بهادر سال ها است خدمات درمانی به اتباع بیگانه در استان فارس در حالی‌که بیمه هم ندارند ارائه می‌شود و در بخشی از مراحل درمان آنها تخفیف‌هایی نیز اعمال می‌شود.

وی افزود: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از حضور در شیراز و بازدید از بیمارستان‌ها و عیادت از مجروحان از خدمات رسانی این دانشگاه به سیل زدگان تقدیر کرد.

وی همچنین تعطیلات دوهفته ای در ایام نوروز را غیر معمول دانست و افزود: طبیعی است که با تعطیلی سراسری شاهد شلوغی جاده‌ها و افزایش مرگ و میر باشیم  و از این رو تقسیم بندی کشور به دو منطقه سردسیر و گرمسیر و دو قسمت کردن تعطیلات می تواند در کاهش بار حوادث ترافیکی موثر باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز