خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد ؛

سوداگری دلالان با میوه‌های ایرانی/ میوه‌هایی که به پاکستان و عراق می‌رود/ افزایش قیمت میوه در ایام نوروز /باغداران میوه‌هاى مرغوب را وارد بازار نمى‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۱۵۶

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار شیراز گفت: به دلیل کاهش ارزش پول ایران، افرادى از کشورهایى مانند پاکستان،عراق و افغانستان به ایران و بخصوص استان فارس آمده و محصولات و میوه‌هاى استان را خریدارى و به کشورهاى خود صادر مى‌کنند.

جواد عدلو در گفت‌و گو با ایلنا با بیان اینکه میوه به اندازه کافى در بازار وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه میوه بعضى از استان‌هاى کشور از استان فارس تامین مى‌شود، بنابراین در حال حاضر قیمت میوه در شیراز به صورت روزانه و بر اساس فاکتور تعیین مى شود.

وی افزود: مسئولان جهاد کشاورزى، سازمان صمت استان جلسه‌اى را با هدف کنترل قیمت میوه در نوروز، برگزار کردند و در تلاشند میوه‌هاى نوروز را با قیمتى مناسب در خدمت مردم و شهروندان قرار دهند.

عدلو با بیان اینکه قیمت میوه در شیراز و استان فارس نسبت به شهرستان‌هاى دیگر منطقى تر و ارزان‌تر است، ادامه داد: به دلیل اینکه فارس تامین کننده مرکبات جنوب کشور است، قیمت این محصولات در استان گران نیست.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار شیراز تصریح کرد: کاهش قدرت خرید مردم سبب شده که نوسان قیمت در بازار میوه از بین برود، اما در هر حال میوه استان تامین مى شود.

وى خاطر نشان کرد: زمانى که قیمت میوه‌ها به صورت شناور باشد نرخ میوه بر اساس بازار عرضه و تقاضا تعیین مى‌شود، بنابراین در جهت کنترل قیمت‌ها نرخ میوه در شیراز آزاد است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار شیراز با اشاره به اینکه در حال حاضر باغداران استان بهترین میوه‌هاى خود را وارد بازار نمى کنند، گفت:  باغداران استان به این دلیل که بتوانند محصولات خود را بهتر بفروشند قصد دارند که میوه‌هاى درجه یک خود را در نوروز روانه وارد بازار کنند.

وى بیان کرد: در جلسه‌اى که سازمان صمت، با اصناف و تعزیرات برگزار کرد مقرر شد که مغازه‌هاى گران‌فروش را در اسرع وقت پلمپ کنند.

عدلو با بیان اینکه بى‌شک قیمت میوه در ایام نوروز گران مى‌شود، افزود: به دلیل وارد کردن میوه‌هاى مرغوب‌تر و با کیفیت تر، قیمت میوه‌هاى شب عید افزایش پیدا مى‌کنند.

عدلو معتقد است: مغازه داران و باغداران تاثیر زیادى در افزایش قیمت میوه ها ندارند، در این باره افزود: به دلیل افزایش هزینه هایى مانند دستمزد کارگر، حمل و نقل و ... براى باغداران، قیمت میوه در نوروز افزایش پیدا مى کند.در حال حاضر مغازه داران براى اینکه بتوانند امرار و معاش کنند محصولاتشان را با سود ناچیز در اختیار مردم قرار مى دهند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار شیراز گفت: دولت به این دلیل که ارز به داخل کشور وارد شود، اقدام به آزاد گذاشتن مرزها کرده است و این در حالى است که در شرایط فعلى جلوگیرى از خروج میوه به دیگر کشورها امرى دشوار و سخت است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار شیراز به افزایش قیمت میوه در سال جارى اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شاهد افزایش 30 الى 40 درصدى قیمت میوه در استان فارس و شهر شیراز هستیم و عدم استقبال مردم از محصولاتى مانند پرتقال و نارنگى سبب شده که افزایش قیمت در بیشتر میوه‌ها وجود داشته باشد.

عدلو با بیان اینکه قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته است، ادامه داد: عدم همخوانى خرج و دخل خانواده سبب شده که شاهد کسادى بى سابقه‌اى در بازار میوه باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز