خبرگزاری کار ایران

آغاز عملیات اجرایی ۲ طرح صنعتی با حضور وزیر صنعت در فارس

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۷۴۸

عملیات اجرایی احداث ۲ طرح صنعتی و معدنی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسئولان استانی فارس در شهرستان خرامه، آغاز شد.

به گزارش ایلنا با حضور رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسئولان استانی، عملیات اجرایی دو طرح صنعتی و معدنی در شهرستان خرامه، آغاز شد.

یکی از طرح‌هایی که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد، کارخانه گسترش کاغذ سبز خرامه، تولید کننده کاغذ از کربنات کلسیم بود که با ظرفیت ۲۰ هزار تن در سال و اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در زمینی به وسعت  سی و هشت هزار متر مربع در شهرک صنعتی شهرستان خرامه احداث می‌شود.

براساس پیش‌بینی‌ها این واحد تولیدی سال ۱۳۹۹ به مرحله بهره برداری خواهد رسید و برای ۲۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم خواهد داشت.

کاربرد محصولات تولیدی این طرح در صنایع سلولزی، کاغذ صنعتی وکاغذ دیواری، کاغذ تحریر و سایر موارد است.

دومین طرحی که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد، شرکت مجتمع صنعتی و معدنی گهر فرزانگان خرامه بود؛ این طرح تولید کننده گندله آهن با ظرفیت سالیانه دو ملیون و ۵۰۰ هزار تن خواهد بود.

این کارخانه قرار است در زمینی به مساحت یکصد هکتار و با سرمایه گذاری پانزده هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی احداث شده و برای ۴۳۰ نفر اشتغال ایجاد کند.

به گزارش ایسنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در سفر یک روزه به استان فارس از شرکت ذوب آهن پاسارگاد کوار و روند اجرای طرح توسعه این کارخانه بازدید خواهد کرد.

فاز دوم پروژه شرکت  ذوب آهن پاسارگادبا ظرفیت سالیانه ۲.۴ میلیون تن کنسانتره آهن، ۲.۴ میلیون تن گندله و ۱.۸  میلیون تن آهن اسفنجی با میزان سرمایه گذاری   بیش از ۳۱ هزار میلیارد ریال واشتغال ۸۲۰ نفر در زمینی به مساحت ۳میلیون متر مربع در حال احداث است .

طرح توسعه پروژه شرکت ذوب آهن پاسارگاد تاکنون در آهن اسفنجی ۷۸ درصد و گندله و کنسانتره ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و آهن اسفنجی نیمه اول ۱۳۹۸و گندله و کنسانتره نیمه اول ۱۳۹۹ به مرحله بهره برداری خواهد رسید. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز