خبرگزاری کار ایران

اسکندرپور تاکید کرد:

طولانی‌شدن پروژه‌های عمرانی یک نقص است/اجرایی شدن خط دوم متروی شیراز در دو فاز

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۳۶۹

شهردار شیراز با اشاره به اینکه به تعویق افتادن و طولانی شدن پروژه‌های عمرانی یک نقص است، افزود: از زمان آغاز دولت تدبیر و امید به کلانشهرها اجازه داده شد برای قطار شهری اوراق مشارکت منتشر و عرضه کند که این مهم یک امر مناسب و پسندیده بود

به گزارش ایلنا، حیدر اسکندرپور در مراسم بهره برداری از ایستگاه تقاطعی میدان امام حسین(ع) مترو شیراز با بیان اینکه احداث خط یک قطار شهری 17 سال طول کشید، گفت: خط شرقی غربی این خط به طول 24 کیلومتر است.

شهردار شیراز ادامه داد: سال‌های گذشته اجازه انتشار 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت به شهرداری شیراز داده و از این فرصت استفاده شده است.

به گفته وی برای سال 97 نیز اجازه انتشار 600 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای متروی شیراز صادر شد اما تاکنون بانک مرکزی اجازه انتشار را صادر نکرده است . 

اسکندرپور خط دوم مترو شیراز، خطی شمالی‌جنوبی و مهم برشمرد و ادامه داد: خط دوم در دو فاز اجرایی می‌شود .

شهردار شیراز بیان کرد: استفاده از ظرفیت اوراق مشارکت سال‌های گذشته سبب شد قطار شهری شیراز در سال 96  به بهره‌برداری برسد .

وی خاطر نشان کرد: در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، سه پروژه بزرگ عمران شهری با حضور معاون اول رئیس جمهوری در این کلانشهر به بهره برداری رسیده است  این در حالی است که این پروژه‌ها شامل ایستگاه تقاطعی مترو در میدان امام حسین(ع)، تقاطع سه سطحی شهدای کشن به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی جنوب کشور و تقاطع غیرهمسطح شهدای انقلاب .

اسکندرپور متذکر شد: از مسئولان انتظار داریم با صدور دستور انتشار این اوراق و زمینه‌سازی برای تعلق گرفتن اوراق مشارکت سال آینده، امکان تسریع در پروژه خط دوم مترو شیراز را فراهم کند. 

شهردار شیراز افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از مشکلات امروز حاصل فشارهای خارجی است، بنابراین برای عبور از این بحران نیازمند این هستیم در تمام سطوح همگام و همراه باشیم. 

اسکندرپور اعتقاد دارد مشکلات اقتصادی در بخش شهرداری‌ها حادتر است طوری‌که سال 98 سخت‌ترین سال برای شهرداری‌های کلانشهرها است.

شهردار شیراز در پایان بیان کرد: اگر همه مجموعه مدیریتی در سطح استان و شهر شیراز کنار هم باشیم عبور از این شرایط دشوار ممکن خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز